Cóż, to dobra wiadomość/zła wiadomość.
Zła wiadomość: prawdopodobnie będziesz musiał udać się do warsztatu i zapłacić im, aby spróbowali znaleźć wyciek w twoim układzie EVAP/paliwowym. Każdy warsztat, który ma maszynę do dymu, może ją podłączyć i miejmy nadzieję, że znajdzie źródło wycieku. Następnie możesz zdecydować, czy chcesz im również zapłacić za naprawę. Jeśli nie, nadal będziesz musiał zapłacić za trochę czasu diagnostycznego. Prawdopodobnie godzinę lub dwie.
Dobra wiadomość: skłamałem; nie ma żadnych dobrych wiadomości. Ten rodzaj problemu może być bardzo trudny do pomyślnego zdiagnozowania, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że nie masz zapachu paliwa, który poprowadziłby cię do tego, która część samochodu przecieka opary.
Byłoby lepiej, gdybyś poczuł paliwo, w ten sposób mógłbyś skoncentrować swoje wysiłki na tej części samochodu, która pachnie najsilniej benzyną. Tak jak jest, wyciek może być dosłownie wszędzie w układzie EVAP lub paliwowym samochodu.
Dlatego jedna z tych maszyn do dymu może być tak pomocna. Jeśli technik wie, co robi i jak z niej korzystać, wyciek może zostać zidentyfikowany dość szybko lub kilka części samochodu można wykluczyć jako źródła wycieku (jeśli maszyna do dymu nie znajdzie wycieku).
Jedną rzeczą, którą możesz i powinieneś teraz zrobić, jest sprawdzenie numeru VIN swojego samochodu na stronie internetowej Dodge dotyczącej bezpieczeństwa, aby sprawdzić, czy istnieją jakieś powiązane, zaległe wezwania do naprawy samochodu, które należy wykonać.
Było wezwanie do wymiany pochłaniacza węgla drzewnego dla niektórych modeli Challengerów i dopóki nie zostanie wykonane, dotknięte samochody mogą wykazywać objawy takie jak kod, który masz.
To loteria, ale jest za darmo, więc dlaczego nie sprawdzić na wszelki wypadek, czy twój samochód kwalifikuje się do bezpłatnej naprawy?