Dodge Challenger Forum banner

cylinder 1 wypadanie zapłonu p0301

26K views 34 replies 13 participants last post by  mtxs  
#1 ·
Zapaliła mi się kontrolka silnika i mój samochód trząsł się bardziej niż zwykle, więc poszedłem do autozone, żeby użyć skanera i pokazał mi kod p0301. Zmienili świece zapłonowe, a kontrolka silnika nadal się świeciła, ale przestał się trząść. Kontrolka silnika gaśnie na kilka dni, a potem się zapala i robi tak od miesiąca lub dwóch, co to może być?:/
 
#2 ·
Możesz również mieć uszkodzoną cewkę lub wtryskiwacz. Kiedy otrzymuję kod wypadania zapłonu i wiem, że czas na świece zapłonowe minął, wymieniam cewki zapłonowe w tym samym czasie. Nigdy nie musiałem wymieniać wtryskiwacza.
 
#5 ·
P0300 = Losowe wypadanie zapłonu. P0301 = Wypadanie zapłonu na cylindrze 1. Istnieje wiele przyczyn wypadania zapłonu. Chociaż można by to wyśledzić metodą poszukiwania jajek wielkanocnych (już to zrobiłeś i kosztowało cię to komplet świec zapłonowych), najlepiej byłoby przeprowadzić zorganizowane rozwiązywanie problemów.

Po pierwsze, zdobądź własny skaner i taki, który może kasować kody DTC. To narzędzie i prawdopodobnie będziesz go używać na tyle często, że uzasadni to wydatek.
Po drugie, mając skaner w ręku, wyczyść wszystkie kody (DTC), a następnie jedź samochodem normalnie przez co najmniej 25 mil i ponownie odczytaj kody.
Po trzecie, mając świeży zestaw kodów, możesz teraz rozpocząć proces rozwiązywania problemów.

Alternatywnie, zabierz go do dealera Dodge, który używa wiTECT 2.0 i zleć im rozwiązanie problemu z samochodem. Może to zaoszczędzić wiele bólu głowy i pieniędzy w dłuższej perspektywie. Pamiętaj jednak, aby zabrać go do jednego z większych dealerów o dobrej reputacji. Niektórzy z mniejszych dealerów mają dobre intencje, ale mogą nie mieć umiejętności, aby właściwie zrozumieć proces rozwiązywania problemów wiTECH 2.0.

Mam nadzieję, że uda ci się to rozwiązać przy minimalnym bólu portfela.
 
#9 ·
P0300 = Losowe wypadanie zapłonu. P0301 = Wypadanie zapłonu na cylindrze 1. Istnieje wiele przyczyn wypadania zapłonu. Chociaż można by to wytropić metodą poszukiwania jajek wielkanocnych (już to zrobiłeś i kosztowało cię to komplet świec zapłonowych), najlepiej byłoby przeprowadzić zorganizowane rozwiązywanie problemów.
Kod błędu P0301, dotyczący wypadania zapłonu w cylindrze, może być spowodowany przez którykolwiek z tych problemów:

Uszkodzona świeca zapłonowa
Uszkodzony przewód świecy zapłonowej
Uszkodzona cewka zapłonowa
Uszkodzony czujnik(i) tlenu
Uszkodzony wtryskiwacz paliwa
Spalony zawór wydechowy
Uszkodzony katalizator(y)
Słaba kompresja
Uszkodzony komputer
Brak paliwa
 
#10 ·
Zapaliła mi się kontrolka silnika, a mój samochód trząsł się bardziej niż zwykle, więc poszedłem do autozone, żeby użyć skanera i pokazał mi kod p0301. Zmienili świece zapłonowe, a kontrolka silnika nadal się świeciła, ale przestał się trząść. Kontrolka silnika gaśnie na kilka dni, a potem się zapala i robi tak od miesiąca lub dwóch, co to może być?:/
Jaki to silnik, 3.6L, 5.7L itp.?

Ile mil ma silnik?

Czy P0301 powrócił z nową kontrolką silnika, czy to inny kod?
 
#11 ·
Zapaliła mi się kontrolka silnika i mój samochód trząsł się bardziej niż zwykle, więc poszedłem do autozone, żeby użyć skanera i pokazał mi kod p0301. Zmienili świece zapłonowe, a kontrolka silnika nadal się świeciła, ale przestał się trząść. Kontrolka silnika gaśnie na kilka dni, potem się zapala i robi tak od miesiąca lub dwóch. Co to może być?:/
Rodzaj aktualizacji, ale wymieniłem świece zapłonowe, ale kontrolka nadal się świeciła. Odkąd miałem zaplanowaną wymianę oleju, kontrolka się nie świeci, co trwa już miesiąc. Nie jestem pewien, czy nadal powinienem to sprawdzić, mimo że wydaje się, że dobrze jeździ.
 
#12 ·
Rodzaj aktualizacji, ale wymieniłem świece zapłonowe, ale kontrolka nadal się świeciła. Odkąd miałem zaplanowaną wymianę oleju, kontrolka się nie świeciła, co było miesiąc temu. Nie jestem pewien, czy nadal powinienem to sprawdzić, mimo że wydaje się, że dobrze się prowadzi
Kontrolka zgaśnie, jeśli warunek, na który ostrzegała, przestanie występować, więc wygląda na to, że wypadanie zapłonu ustało po wymianie świec. To dobrze.

Oryginalny kod, który włączył kontrolkę, będzie jednak nadal przechowywany, nawet po zgaśnięciu kontrolki, więc nie zaszkodzi go wyczyścić (lub wyczyścić go samemu, odłączając akumulator na kilka minut). W ten sposób nie zostanie pomylony z nowym, gdyby kontrolka miała się w pewnym momencie ponownie zaświecić.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: A Guy and MrF8Green
#16 ·
Przepraszam za późną odpowiedź. Jestem studentem na pełny etat i mam również pracę na pełny etat, ale mechanicy zasugerowali kupno nowego silnika. Samochód był dobry, bez kontrolki silnika, ale pojawił się komunikat "sprawdź korek wlewu paliwa" i go wymieniłem, potem zniknął na chwilę i wrócił. Czy to może być związane z tym wypadaniem zapłonu, które miałem?
 
#17 ·
Przepraszam za późną odpowiedź. Jestem studentem na pełny etat i mam również pracę na pełny etat, ale mechanicy zasugerowali wymianę silnika. Samochód był dobry, bez kontrolki silnika, ale pojawił się komunikat "sprawdź korek wlewu paliwa" i go wymieniłem, potem zniknął na jakiś czas i wrócił. Czy to może być związane z tym wypadaniem zapłonu, które miałem?
Luźny lub pęknięty korek wlewu paliwa nie powinien powodować wypadania zapłonu. Może to prowadzić do zapalenia się kontrolki silnika i kodu P0456, co ostatecznie spowodowałoby, że samochód nie przeszedłby przeglądu technicznego, jeśli nadal byłby obecny podczas przeglądu, ale nie widzę, aby to prowadziło do wypadania zapłonu w żadnym prawdopodobnym scenariuszu.
 
#20 ·
Czy to możliwe, że mam wyciek? Wymieniłem korek wlewu paliwa i niedawno pojawił się komunikat, aby sprawdzić korek wlewu paliwa
To możliwe, jasne. Czy kiedykolwiek czujesz zapach benzyny w samochodzie lub w jego pobliżu? Zwłaszcza po zatankowaniu?
 
#24 ·
Tak, dokładnie ten kod!
Cóż, to dobra wiadomość/zła wiadomość.

Zła wiadomość: prawdopodobnie będziesz musiał udać się do warsztatu i zapłacić im, aby spróbowali znaleźć wyciek w twoim układzie EVAP/paliwowym. Każdy warsztat, który ma maszynę do dymu, może ją podłączyć i miejmy nadzieję, że znajdzie źródło wycieku. Następnie możesz zdecydować, czy chcesz im również zapłacić za naprawę. Jeśli nie, nadal będziesz musiał zapłacić za trochę czasu diagnostycznego. Prawdopodobnie godzinę lub dwie.

Dobra wiadomość: skłamałem; nie ma żadnych dobrych wiadomości. Ten rodzaj problemu może być bardzo trudny do pomyślnego zdiagnozowania, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że nie masz zapachu paliwa, który poprowadziłby cię do tego, która część samochodu przecieka opary.

Byłoby lepiej, gdybyś poczuł paliwo, w ten sposób mógłbyś skoncentrować swoje wysiłki na tej części samochodu, która pachnie najsilniej benzyną. Tak jak jest, wyciek może być dosłownie wszędzie w układzie EVAP lub paliwowym samochodu.

Dlatego jedna z tych maszyn do dymu może być tak pomocna. Jeśli technik wie, co robi i jak z niej korzystać, wyciek może zostać zidentyfikowany dość szybko lub kilka części samochodu można wykluczyć jako źródła wycieku (jeśli maszyna do dymu nie znajdzie wycieku).

Jedną rzeczą, którą możesz i powinieneś teraz zrobić, jest sprawdzenie numeru VIN swojego samochodu na stronie internetowej Dodge dotyczącej bezpieczeństwa, aby sprawdzić, czy istnieją jakieś powiązane, zaległe wezwania do naprawy samochodu, które należy wykonać.

Było wezwanie do wymiany pochłaniacza węgla drzewnego dla niektórych modeli Challengerów i dopóki nie zostanie wykonane, dotknięte samochody mogą wykazywać objawy takie jak kod, który masz.

To loteria, ale jest za darmo, więc dlaczego nie sprawdzić na wszelki wypadek, czy twój samochód kwalifikuje się do bezpłatnej naprawy?
 
#27 ·
Sprawdziłem i akcja przywołania dotycząca bezpieczeństwa została zakończona, ale jest akcja przywołania dotycząca emisji, która była niekompletna, czy to może być to, o czym mówisz?
To zależy od tego, która akcja przywołania. Ale radziłbym zabrać samochód do najbliższego dealera Dodge i zlecić wykonanie serwisu dotyczącego emisji. Będzie to bezpłatne i z pewnością nie zaszkodzi tej sytuacji... może nawet pomóc! :cool:
 
#30 ·
Czy wezwanie do serwisu zostało wykonane, a następnie następnego dnia, czyli dzisiaj, zapaliła mi się kontrolka silnika, otrzymałem kod i brzmiał on P0463(1 / 3) Zapisane

Czujnik poziomu paliwa 1 Obwód wysoki
Chciałem tylko wiedzieć, jak nazywa się ta część, wydaje się, że nie mogę nic na jej temat znaleźć
 
#31 ·
Biorąc pod uwagę dodatkowe informacje, przewód wylotowy elektrozaworu odpowietrzania par paliwa wchodzi do kolektora dolotowego przy/w pobliżu cylindra nr 1. JEŚLI --- z kanistra par paliwa wydobywa się surowe paliwo z powodu przepełnienia zbiornika paliwa, może to (teoretycznie) spowodować zbyt bogatą mieszankę na cylindrze nr 1. To (ponownie teoretycznie) może skutkować wypadaniem zapłonu.