Dodge Challenger Forum banner

Lokalizacja czujnika temperatury powietrza otoczenia

1 reading
50K views 19 replies 9 participants last post by  user210321  
#1 ·
Czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie się znajduje i jak uzyskać do niego dostęp?
 
#3 ·
Wysoko czy nisko? Pamiętasz, po której stronie?
 
#4 ·
Zmieniłem jeden z nich. Dealer chciał zdjąć przedni zderzak, aby uzyskać dostęp, więc zrobiłem to sam. Jest tuż po wewnętrznej stronie prawego reflektora. Widać go przez kratkę. Zrobiłem to w ten sposób: otworzyłem maskę, usunąłem płaskie plastikowe panele nad chłodnicą, użyłem małego plastikowego narzędzia do usuwania listew w kształcie kąta, które pasowało przez jeden z kwadratowych otworów w kratce. Czujnik jest mocowany tylko za pomocą kołka rozporowego. Wyjąłem kołek rozporowy, a następnie sięgnąłem od góry i byłem w stanie chwycić wiązkę przewodów blisko czujnika i pociągnąć ją w górę na tyle, aby ją chwycić i wyjąć czujnik ze złącza. Aby ponownie zainstalować, musiałem użyć dwustronnej taśmy, aby przymocować kołek rozporowy do płaskiego kołka, aby dopasować go do otworu i wcisnąć, aby zablokować czujnik na miejscu.
 

Attachments

#6 ·
Dzięki!
 
#7 ·
Mam 2010 R/T Classic. Stała w garażu całą zimę, a kiedy wyciągnąłem ją wiosną, czujnik temperatury otoczenia na desce rozdzielczej cały czas pokazywał -40. Zrobiłem trochę badań, użyłem pilota, aby uzyskać kod błędu 0073. Wiem, w czym tkwi mój problem. Moje pytanie brzmi: dlaczego mój ECO już nie działa? Czy to dlatego, że za każdym razem, gdy silnik ma kod błędu, automatycznie wyłącza ECO? Nadal widzę ECO na desce rozdzielczej, ale nigdy się nie włącza. Próbowałem już prawie wszystkiego i bez względu na to, co robię, teraz, gdy mój czujnik powietrza się zepsuł, nie mogę uruchomić ECO. Czy wam też się to przydarzyło, gdy wasz czujnik powietrza się zepsuł? Czy ECO znów działało po wymianie czujnika?

Właśnie zamówiłem nowy czujnik z RockAuto, więc dam wam znać, czy ECO wróci do działania po wymianie uszkodzonego czujnika.

Zamówiona część AX75:
Więcej informacji dla STANDARD MOTOR PRODUCTS AX75
 
#8 ·
Więc dzisiaj w końcu miałem okazję przyjrzeć się czujnikowi temperatury powietrza otoczenia (nowe dziecko). Zauważyłem, że przewody zostały jakoś połączone. Więc naprawiłem przewody i teraz, kiedy włączam samochód, odczytuje on prawidłową temperaturę powietrza zewnętrznego (dzisiaj 83 stopnie), ale nadal otrzymuję kod błędu 0073, kiedy robię to z kluczykiem, aby pokazać kody błędów. Moim następnym krokiem jest wymiana oryginalnego czujnika temperatury powietrza i sprawdzenie, czy to usunie kod błędu, czy nie. Mam fabrycznie nowy czujnik z Rock Auto, więc powinno być łatwo.

Jak wspomniałem wcześniej, moim największym problemem jest to, że ECO już się nie włącza, pokazuje tylko ECO, ale nigdy nie pokazuje ECO ON. Teraz mam włączoną kontrolkę silnika i ECO nigdy nie pokazuje ON. Więc zgaduję, że cały czas jadę na wszystkich 8 cylindrach. Aby zaoszczędzić trochę paliwa, zgaduję, że muszę pozbyć się kodu błędu 0073, a kontrolka silnika zniknie i ECO znów zadziała. Dam znać, czy wymiana czujnika temperatury to naprawi, czy nie. Z tego, co słyszałem na innych forach, nie naprawi to kodu błędu.

Zobacz:
P0073 czujnik temperatury otoczenia wysoki - Dodge SRT Forum

P.S. Po naprawie przewodów czujnika temperatury powietrza dzisiaj, mój samochód wydawał się mieć trochę więcej wigoru. Ale nie jestem pewien, czy to tylko dlatego, że był idealny dzień i właśnie skończyłem myć każdy cal, czy naprawdę miał więcej wigoru. Mam nadzieję, że naprawa okablowania, które zawsze pokazywało -40 stopni, a teraz pokazuje rzeczywistą temperaturę 83 stopni, pomoże mojej mieszance powietrze/paliwo i da jej trochę więcej mocy. Ale nie jestem pewien, czy kiedykolwiek naprawdę poznam odpowiedź na to pytanie, czy nie. Jeśli ktoś wie na pewno, chciałbym to usłyszeć. Dzięki
 
#9 ·
Nie wiem dlaczego, ale około 3 dni po naprawie okablowania czujnika temperatury zgasła kontrolka silnika i ECO zaczęło ponownie działać. Jeździłem nim do i z pracy dwa razy, a następnie trzeciego dnia ECO NIE działało. Potem, kiedy uruchomiłem go, żeby wrócić do domu, ECO zadziałało. Nic nie zmieniłem. Nie odłączyłem ujemnego kabla akumulatora ani w żaden sposób nie manipulowałem okablowaniem ani procesorem. Po prostu zaczęło działać. Modlitwa naprawdę działa :)

Jeśli więc masz ten sam problem, możesz poczekać kilka dni, zanim zabierzesz go do warsztatu. Powodzenia, zadawaj pytania, jeśli masz ten sam problem.
 
#10 ·
Dzięki za opublikowanie rozwiązania, badk4life! Jest to doceniane i miejmy nadzieję, że pomoże komuś innemu w przyszłości.
 
  • Like
Reactions: Dennis H
#15 ·
Mieliście absolutną rację. Sprawdziłem wiązkę przewodów nad czujnikiem i miała ona nadgryzione miejsca, nie do końca przerwane, ale wystarczające, aby spowodować zwarcie. Czy wymieniłeś tę część wiązki i jeśli tak, to gdzie znalazłeś tę część?
Musi to być szczególnie smaczny przewód. Właściwie to zleciłem dealerowi wymianę przewodu. Wizyta za 400 dolarów. VC (Varmint Cong) dostał również przewód światła obrysowego. Cieszę się, że sam znalazłeś problem. Mój był w miejscu, którego nie mogłem zobaczyć ani poczuć.