Dodge Challenger Forum banner

Autostoel in een Challenger

21K views 21 replies 19 participants last post by  princesspaola21  
#1 ·
Ik vraag me gewoon af of iemand een autostoeltje in zijn Challenger heeft? Ik weet zeker dat het niet praktisch is, maar zolang er een achterwaarts gericht kinderzitje in past, mag ik er een kopen lol.

#2 ·
Bekijk deze YouTube-recensie die laat zien hoe autostoeltjes in een Challenger passen en een praktische boodschappenwagen zijn.

• Like
Reactions: Capri712
#15 ·
#3 ·
Ik had twee naar voren gerichte autostoeltjes, wat enigszins pijnlijk was om te gebruiken, maar ik vind de auto zo leuk dat het niet uitmaakte. De toegang voor de persoon die het kind vastmaakt, is onhandig.

#5 ·
Ik had 2 autostoeltjes in de mijne, af en toe, gedurende 2 jaar, aangezien ik de mijne niet elke dag gebruik. Omdat de mijne een 10' is, heeft alleen mijn passagiersstoel de hendel zodat de stoel helemaal naar voren gaat, maar de bestuurdersstoel niet. Dus het kan soms interessant zijn. MAAR alles bij elkaar heb ik helemaal geen problemen gehad met de baby-/autostoeltjes. Mijn dochters vinden het geweldig als ik ze met de Challenger op school afzet!

#6 ·
Ik heb een naar voren gericht autostoeltje aan de achterkant van de passagierskant voor mijn 6-jarige... Belangrijk succesverhaal is het plaatsen van een drievoudig opgevouwen handdoek (ZWART) ONDER de stoel om te helpen bij het opvangen van eventuele "restjes eten of drinken" :notsigned: die kunnen optreden tijdens het ophalen/vervoeren na schooltijd, lange reizen, enz.

#7 ·
Helemaal geen probleem

Ik heb vanaf dag één 2 autostoeltjes gehad en mijn vorige auto was ook een 2-deurs. Kinderen hebben meer ruimte in de Challenger en de neerklapbare armsteun met bekerhouders is erg populair.

De favoriete uitspraak van mijn 3-jarige is "Papa, ga snel!". Je moet de kleintjes tevreden houden. :lol:

Attachments

#8 ·
Ik heb momenteel een voorwaartse stoel achter de bestuurdersstoel voor mijn 4-jarige en een achterwaartse stoel achter de passagiersstoel voor mijn 7 maanden oude baby. De 4-jarige klimt er zelf in en ik maak haar gemakkelijk vast (ik wou dat de bestuurdersstoel hetzelfde werkte als de passagiersstoel met de gemakkelijk naar voren klappende hendel). De 7 maanden oude baby zit in de autostoel die in de basis valt. Ik moet de passagiersstoel helemaal naar voren duwen om de autostoel achterin te krijgen en hij blijft in die positie tijdens het rijden. Ik kan het achterste deel van de stoel terugduwen en het raakt de autostoel. Het zou echter oncomfortabel zijn om iemand op de passagiersstoel te hebben met de 7 maanden oude baby erachter. Ik rijd hier maar een paar kilometer per dag mee, dus het werkt voor mij, maar het zal waarschijnlijk niet werken in deze configuratie met iemand op de passagiersstoel.

Dit had ik nooit voor elkaar gekregen in mijn 06 Mustang! Ik moest een 2-deurs sportwagen hebben en zal nooit meer een in het buitenland gemaakte auto kopen, dus de Challenger was de auto voor mij! Hij is misschien niet zo snel als de 5.0's waar ik naar keek (de mijne is de R/T), maar hij is groter en voelt veiliger aan.

#14 ·
Ik vraag me gewoon af of iemand een autostoeltje in hun Challenger heeft? Ik weet zeker dat het niet praktisch is, maar zolang er een achterwaarts gericht kinderzitje in past, mag ik er een lol.
Ik heb er een die ik in het midden heb geĂŻnstalleerd voor mijn dochter van 18 maanden, het past geweldig.

#16 ·
Ik heb een naar voren gerichte stoel die ik in de garage bewaar voor als we de kleinkinderen (drielingen) op bezoek hebben. We nemen er maar één tegelijk voor het hele weekend. De drie zouden ons allebei vermoorden. Er is te veel energie nodig.

#18 ·
Ik heb een achterwaarts gericht autostoeltje voor onze kleine zoon. Het is een krapte door de deur, maar als je eenmaal in de cabine bent, is er voldoende ruimte.

Ik geniet niet van het reiken en bukken, maar dat is de prijs die je betaalt voor een gezin en een muscle car.