Dodge Challenger Forum banner

Czy można jechać z P0128?

47K views 5 replies 6 participants last post by  ChallyTatum  
#1 ·
Zrobiłem tutaj wyszukiwanie i najprawdopodobniej jest to problem z termostatem. Rzeczywisty kod mówi, że silnik nie osiągnął temperatury roboczej. Zrobiłem moje normalne kontrole. Płyn chłodzący nie jest niski. Brak wycieków płynu chłodzącego. P0128 - Dodge Diagnostic Trouble Code (DTC) Definition, Causes and Diagnosis (dtcdecode.com)

Zrobiłem kolejne wyszukiwanie na YouTube i powiedział, że normalna temperatura robocza płynu chłodzącego powinna wynosić 180-210F.

Moje pytanie brzmi więc, czy nadal można jeździć z kodem, o ile będę pilnować odczytu temperatury płynu chłodzącego? A może mój odczyt temperatury płynu chłodzącego jest nieprawidłowy z powodu możliwego problemu z termostatem?

Mój gorący (po jeździe) samochód na podjeździe na biegu jałowym mówi mi, że temperatura płynu chłodzącego wynosi 190F.

Moje wizyty u dealera są w rzeczywistości za 3 tygodnie, a ja podróżuję w przyszłym tygodniu (samolotem), więc naprawa może zająć miesiąc.

Czy można jechać?

* Wiem, jeżdżę na własne ryzyko.

Image



(28) [ASMR] EASIEST THERMOSTAT & Drivebelt REPLACEMENT P0128 Dodge Charger 3.6L √ Fix it Angel - YouTube
 
#2 ·
Jeśli silnik nie osiąga regularnie pełnej temperatury roboczej, będzie miał trudności z pozbyciem się wilgoci, paliwa i innych niepożądanych substancji unoszących się w oleju silnikowym i skrzyni korbowej. Może to nieco szybciej pogorszyć jakość oleju silnikowego. Ale prawdopodobnie zajmie to dużo czasu, zanim stanie się to problemem. Może być również nieco mniej wydajny. Temperatura ścian cylindrów i komory spalania wpływa na spalanie. Chociaż nie jesteś znacząco poza idealnym zakresem temperatur roboczych.

Na razie zdecydowanie można jeździć. Napraw to, gdy będziesz w stanie. W przeciwnym razie jedź dalej i ciesz się.
 
#3 ·
Można jechać przez chwilę. Prawdopodobnie jest to termostat lub czujnik temperatury, a termostat jest niedrogi i łatwy do wymiany.
 
#4 ·
Kod P0128 może oznaczać, że wystąpiło jedno lub więcej z następujących zdarzeń: Niski poziom płynu chłodzącego silnika Nieszczelny lub zablokowany termostat (prawdopodobnie) Uszkodzony wentylator chłodnicy (pracuje zbyt dużo) Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT) Uszkodzony czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) Możliwe rozwiązania Uwaga: Upewnij się, że silnik jest wyłączony i schłodzony podczas pracy z układem chłodzenia. Gdy silnik jest ciepły, układ chłodzenia jest pod ciśnieniem i bardzo gorący i może spowodować oparzenia lub inne obrażenia ciała, jeśli nie zachowasz ostrożności. Dotychczasowe doświadczenie wskazuje, że najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem dla kodu P0128 jest wymiana termostatu.

Oto kilka sugestii dotyczących rozwiązywania problemów i naprawy kodu P0128 OBD-II: Sprawdź moc i poziom płynu chłodzącego. Sprawdź prawidłowe działanie wentylatora chłodnicy (sprawdź, czy pracuje więcej niż powinien). W razie potrzeby wymień. Sprawdź prawidłowe działanie czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT), w razie potrzeby wymień. Sprawdź prawidłowe działanie czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT), w razie potrzeby wymień. Jeśli powyższe elementy są w porządku, wymień termostat.
 
#6 ·
Czy rozmawiamy tutaj o SXT? Ustawienia wentylatora są nieco inne. Jeśli chodzi o termostat, hemis używają 203F, ale właśnie zauważyłem to w 2015 Challenger FSM.
Image
To, co uważam za interesujące, to fakt, że mój termostat Durango V6 zamyka się przy 195F, ale powyższy 2015 Challenger FSM mówi, że "wszystkie silniki" (z wyjątkiem 6.2) mają termostaty, które zamykają się przy 195F. Coś tu nie gra? 2017 Durango FSM
Image
Image