Dodge Challenger Forum banner

Dom probleem met USB-poorten........opgelost

136K views 61 replies 34 participants last post by  TATTOOED-NP  
#1 ·
De USB-poorten in mijn console werkten plotseling niet meer. Het aan- en uitzetten van het contact en het verwijderen van de thumbdrive met muziek en het verwisselen ervan werkte niet.

Ik begon te denken dat het een probleem met losse bedrading was....de head unit in het dashboard herkende gewoon geen van beide poorten.......al de rest werkte wel. De NAV en alle andere functies leken in orde.

Na overweging van een herstart van de head unit, begon ik de zekeringen in de kofferbak te bekijken. Er zijn er twee die specifiek voor de middenconsole zijn....ik dacht dat het geen kwaad kon om ze eruit te trekken. Beide waren echter in orde......geen teken van falen. Ik begon te denken dat ik naar een reparatieprobleem bij de dealer keek, slechts 3 maanden en 800 mijl na aankoop.......maar tot mijn verbazing, toen ik het nog een keer probeerde...... werd de USB plotseling herkend.

Ik heb geen idee wat hier aan de hand is......maar het eruit halen en vervolgens terugplaatsen van de zekeringen lijkt het probleem te hebben opgelost.....een soort reset-situatie.

Ik vraag me af of iemand anders dit probleem heeft gehad. Hopelijk wordt het geen "ding" waar ik mee te maken krijg.
 
#3 ·
Ik heb een 16 scatpack. In de twee jaar dat ik hem heb, zijn de USB-poorten willekeurig 8-10 keer gestopt met werken. Ze werken weer nadat ik de auto heb uitgezet en 5-10 minuten heb gewacht. Ik heb Dodge gebeld en ze hadden geen idee, dus ik leef ermee.
Ja......voor mij werkte dat niet......de auto stond ongeveer een uur in de garage voordat ik de kans kreeg om het te repareren. Het is verre van een "einde van de wereld" probleem.....maar ik hoop dat ik er niet herhaaldelijk mee te maken krijg.

Het trekken van de enige twee zekeringen die er ook maar enigszins mee te maken lijken te hebben, kreeg ze weer aan de praat....maar ik ben verdoemd als ik weet waarom het werkte. Mogelijk dwong het loskoppelen van de stroom de head unit om iets te doen als reactie dat het niet deed terwijl er nog stroom beschikbaar was.......maar hey......ik geef openlijk toe......ik gok maar en grijp naar verklaringen.
 
#4 ·
Op Windows-forums heb ik al verschillende keren succes gehad door mensen de stroom te laten loskoppelen, de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt te houden en de pc een half uur te laten staan om alle condensatoren te laten ontladen. Zodra ze weer opstarten, werken de USB's weer. Uiteraard is dit niet altijd een oplossing, maar ik zou zeggen zeker een paar keer. Het lijkt erop te wijzen dat er geen intermitterende verbinding is, omdat er geen fysieke verandering zou zijn, tenzij de pc erg heet was en er uitzetting/samentrekking was (onwaarschijnlijk omdat het probleem waarschijnlijk op een gegeven moment zou terugkeren). Een kerel
 
#21 · (Edited by Moderator)
Ja, ik heb een 2017 SRT 392 met 2.000 mijl op de teller en dit is me nu een paar keer overkomen. Niets wat ik probeerde, kreeg de USB-poort weer aan de praat. Maar elke keer de volgende ochtend werkte hij spontaan weer....vervelend.
Ik ook. Zelfde jaar auto. Mijn hele Uconnect-module is vervangen, maar het doet het nog steeds. Omdat het Windows-gebaseerde eenheden lijken te zijn, is het niet anders dan mijn laptop. Ik geef Bill Gates de schuld.....Ik bewonder hem, maar ik geef hem de schuld.>:)
 
#7 ·
Ik breng de onze morgen naar de garage voor precies hetzelfde probleem als jullie. Ik word zo nerveus als ik haar voor iets naar de dealer moet brengen en morgen is niet anders. Ik hoop gewoon dat ze het kunnen repareren, want ik gebruik graag de usb-stick in het mediacenter.

Weet u toevallig de zekeringnummers in de kofferbak die u heeft getrokken? Ik weet dat er één nummer 38 is, maar wist niet dat er twee waren.

Bedankt bij voorbaat. :cheers:
Eén is nummer 38, maar er is een tweede die in de handleiding staat... nummer 12 was de andere. De handleiding zegt niet welke de daadwerkelijke stroom hier is... beide worden vermeld als stroom voor de "middenconsole". Nummer 12 vermeldt de "dubbele USB" en hoewel nummer 38 de USB niet specifiek vermeldt, vermeldt het wel "stroomuitgang/console media hub"... klinkt alsof nummer 12 het zou doen, maar het trekken van nummer 38 lijkt ook de enige manier om er zeker van te zijn dat je het volledig van stroom ontneemt.

Ik ben meer dan een beetje gestoord dat het klinkt alsof Dodge zou moeten weten dat er hier een wijdverbreid probleem is en toch noemt niemand een permanentere "reparatie". Hoewel hier niets vreselijk belangrijk of moeilijk te doen is, is het nog steeds helemaal niet redelijk om van eigenaren te verwachten dat ze dit moeten doen.
 
#8 ·
Gebeurde bij de mijne met ~1000 mijl op de teller. De dealer heeft de USB-poorten vervangen en sindsdien werkt het.
 
  • Like
Reactions: 87GN and marpow
#9 ·
Happened to mine with ~1000 miles on it. Dealer replaced the usb ports and it has worked ever since.
Ik heb mijn auto pas sinds begin april.....dus ik zit nog steeds onder de 1.000 mijl.......(het is niet mijn enige zomerauto)..... maar mijn vragen voor jou komen neer op slechts twee daarvan.

1. Wat zei de dealer dat er met hen was gebeurd, zodat het vervangen ervan als een permanente "reparatie" verwacht zou moeten worden?

2. Hoe lang geleden is de reparatie uitgevoerd? (dit zou me wat hoop geven voor het idee dat je inderdaad een daadwerkelijke permanente reparatie hebt als het lang genoeg geleden is om te zeggen dat je er zeker voorbij bent)
 
#20 ·
Ik heb een Plum Crazy 2016 SXT Plus en ik heb problemen gehad met de USB-poort en de SD-kaartsleuf sinds de eerste week dat ik de auto had. Ik heb hem 2 weken geleden naar de service gebracht en ze hebben geen idee, maar ze konden meer dan 100 mijl met mijn auto rijden, een 1/4 tank benzine verbruiken en hem parkeren, dus mijn passagiersdeur werd geraakt door iemand die zijn deur opende !@#$%!

Een ander probleem dat ik heb, is dat de USB-muziek stopt en dan is de radio zachtjes te horen, maar je kunt het volume niet veranderen. Na een paar minuten begint de USB-muziek weer te spelen.

Ik heb gemerkt dat het probleem zich lijkt voor te doen als het buiten erg warm of koud is. Als het onder de 40 graden is, gaan mijn ramen ook niet naar beneden, dus ik kan de deuren niet openen omdat het raam vastzit onder de weerstrip en als het me lukt om de deur te openen, kan ik hem niet sluiten.
Hallo GotMetalBoy,

Het spijt ons te horen dat u problemen heeft met uw USB-poort. Laat het ons weten als u wilt dat dit door de dealer wordt bekeken. We zijn beschikbaar via direct message en kunnen u hierbij helpen.

Jasmine
Dodge Social Care Specialist
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Admin and marpow
#16 ·
Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen.

Ik gebruik mijn USB voornamelijk om op te laden, waarom?

Dodge heeft bezuinigd op de USB-ingang en de kleine etterbak wordt heet zodra hij gegevens begint te versturen. Opladen veroorzaakt dit niet zo erg uit mijn ervaring. Wat heb ik gedaan?

Ik heb al mijn muziek op de SD-KAART-sleuf gezet. Het heeft nog steeds wat afspeelproblemen, maar ik denk dat het terug te voeren is op de kwaliteit van de hardware in plaats van op een soort glitch.
 
#17 ·
Ik zal mijn bevindingen hier in gooien

Ik gebruik mijn USB voornamelijk om op te laden, waarom?

Dodge heeft bezuinigd op de usb-ingang en de kleine sukkel wordt heet als hij eenmaal gegevens begint te versturen. Opladen veroorzaakt dit niet zo erg uit mijn ervaring. Wat heb ik gedaan?

Ik heb al mijn muziek op de SD-KAART-sleuf gezet. Het heeft nog steeds wat afspeelproblemen, maar ik denk dat het terugkomt op de kwaliteit van de hardware in plaats van een soort glitch.
Dodge wil de goedkoopste prijs voor elk onderdeel van de auto, hun leveranciers kiezen de onderdelen, niet Dodge. En ik zal zeggen, als deze USB $0,25 kost en een andere USB $0,60 kost, zullen ze de goedkopere gebruiken, en het maakt geen verschil omdat de componenten allemaal dezelfde tests moeten doorstaan die door FCA worden uitgevoerd voordat ze in een productieauto kunnen worden geplaatst. Het probleem dat u beschrijft, klinkt echter 100% als een softwareprobleem.
 
  • Like
Reactions: boostman11
#25 ·
Ik bracht mijn 2017 Scat Pack Challenger voor een vervanging van de rocker en deurpanelen. Ik luisterde onderweg naar muziek op mijn USB-stick. Nou, op de terugweg werkte er niets meer in de USB-poorten. Android Auto, muziek, telefoon opladen, allemaal niet goed. Na het lezen van de posting heb ik zekering #12 en #38 in de zekeringkast van de kofferbak verwijderd. Ik heb met een DVM gecontroleerd of de zekeringen goed waren. Na 10 minuten wachten heb ik de zekeringen opnieuw geïnstalleerd en alles werkte. Bedankt jongens!!!!!
 
#30 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2016 scat pack. De USB in de console was af en toe defect, maar dat kon me niet schelen, want er zijn andere oplaadpoorten. De laatste tijd pikt mijn navigatie geen satellieten meer op. Een beetje onderzoek en ik ontdekte dat mijn uconnect-software verouderd was, wat het probleem kan veroorzaken.
Om deze specifieke update uit te voeren, MOET dit via de USB-poort gebeuren. Dus na een paar keer de zekeringentruc te hebben geprobeerd, ging het naar de dealer. Ze zeiden dat het een slechte mediahub was, dus ik bestelde er een. Ze wilden nog eens $ 250 om hem te installeren, dus ik heb het vandaag zelf gedaan.
Raad eens? Hij is nog steeds dood. Ik heb de voedingsdraad (rood/lichtblauw) en de aarde naar de connector bij de hub getest en alles is in orde, maar hij herkent mijn telefoon niet en geeft hem geen stroom. Vervolgens ga ik een USB-tester kopen (slechts $ 20 op Amazon) en kijken wat die laat zien.
Het is frustrerend, want ik heb misschien een slecht onderdeel, maar ik heb het vermoeden dat het iets anders kan zijn.
 
#31 · (Edited)
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2016 scat pack. De USB in de console was af en toe defect, maar dat kon me niet schelen, want er zijn andere oplaadpoorten. De laatste tijd pikt mijn navigatie geen satellieten meer op. Een beetje onderzoek en ik ontdekte dat mijn uconnect-software verouderd was, wat het probleem kan veroorzaken.
Om deze specifieke update uit te voeren, MOET dit via de USB-poort gebeuren. Dus na het een paar keer proberen van de zekeringtruc, ging het naar de dealer. Ze zeiden dat het een slechte mediahub was, dus ik bestelde er een. Ze wilden nog eens $250 om hem te installeren, dus ik heb het vandaag zelf gedaan.
Raad eens? Hij is nog steeds dood. Ik heb de voedingsdraad (rood/lichtblauw) en de aarde naar de connector bij de hub getest en alles is in orde, maar hij herkent mijn telefoon niet en geeft hem geen stroom. Vervolgens ga ik een USB-tester kopen (slechts $20 op Amazon) en kijken wat die laat zien. auto clicker
Het is frustrerend, want ik heb misschien een slecht onderdeel, maar ik vermoed dat het iets anders kan zijn.
Ik heb gemerkt dat het probleem zich lijkt voor te doen als het buiten erg warm of koud is. Als het onder de 40 graden is, gaan mijn ramen ook niet naar beneden, dus kan ik de deuren niet openen omdat het raam vastzit onder de weerstrip en als het me lukt om de deur te openen, kan ik hem niet sluiten.
 
#32 ·
De USB-poorten in mijn console werkten plotseling niet meer. Het aan- en uitzetten van het contact en het verwijderen van de thumbdrive met muziek erop en het verwisselen ervan werkte niet.

Ik begon te denken dat het een probleem met losse bedrading was....de head unit in het dashboard zou gewoon geen van beide poorten herkennen.......al de rest werkte wel. De NAV en alle andere functies leken in orde.

Na het overwegen van een herstart van de head unit, begon ik te kijken naar zekeringen in de kofferbak. Er zijn er twee die speciaal voor de middenconsole zijn...ik dacht dat het geen kwaad kon om ze eruit te halen. Beide waren echter in orde......geen teken van falen. Ik begon te denken dat ik naar een reparatieprobleem bij de dealer keek, slechts 3 maanden en 800 mijl na aankoop.......maar tot mijn verbazing, toen ik het nog een keer probeerde...... werd de USB plotseling herkend.

Ik weet niet wat hier aan de hand is......maar het eruit halen en vervolgens terugplaatsen van de zekeringen lijkt het probleem te hebben opgelost.....een soort reset-situatie.

Ik vraag me af of iemand anders dit probleem heeft gehad. Hopelijk wordt het geen "ding" waar ik mee te maken krijg.
Weet niet zeker of dit voor jou zal werken. Maar trek zekering 37 & 38 eruit en start dan de auto. Dit zou de radio moeten resetten. Zet de auto uit en plaats de zekeringen terug en start de auto opnieuw. De radio start opnieuw op en lijkt het probleem voor mij op te lossen. Duurt ongeveer 5 minuten en werkt voor mij.
 
#33 ·
Weet niet zeker of dit voor jou gaat werken. Maar trek zekering 37 & 38 eruit en start dan de auto. Dit zou de radio moeten resetten. Zet de auto uit en plaats de zekeringen terug en start de auto opnieuw. Radio herstart en lijkt het probleem voor mij op te lossen. Duurt ongeveer 5 minuten en werkt voor mij.
Ik heb de zekeringentruc meerdere keren tevergeefs geprobeerd. Nadat ik de USB-hub zonder succes had vervangen, ging ik terug naar de dealer en ze ontdekten dat de bedrading op de connector van de Nav Radio (naar de media hub) iets aan het schuren was. Ze vervingen de connector en repareerden de bedrading en sindsdien geen problemen meer.
 
#40 ·
Zag het hier niet, dus ik voeg er even aan toe dat het van cruciaal belang is dat je uit de buurt blijft van aftermarket datakabels voor de beste en consistente prestaties - gebruik alleen OE Apple/Android USB-kabels.
Omdat er meldingen zijn dat de usb-poort opwarmt, moet je toevoegen dat je geen kabels langer dan 3 ft moet gebruiken. Langere kabels hebben meer stroom nodig om erdoorheen te duwen, omdat de koperen lijnen van de kabels een bepaalde weerstand per voet veroorzaken. Langere kabels genereren dus meer warmte bij de bron.

Ik heb dezelfde problemen met een Pacifica minivan, ik heb gezien dat twee betrouwbare oplossingen lijken te zijn: Reset de radio door zekeringen te trekken en de auto te starten, uit te zetten en zekeringen te vervangen. De tweede is het vervangen van de USB-poort hub. Voor 20$ is dat geen slechte oplossing. Wil gewoon niet dat het probleem terugkeert. Ik ga mijn hub vervangen en openen en kijken of ik iets voor de hand liggends kan zien en misschien componenten testen als ik kan.
 
#36 ·
Het is voor mij erg belangrijk om de USB-drive te gebruiken om naar mijn muziek te luisteren.
Ik bezit een Ford Escape uit 2017 die nog nooit problemen heeft gehad met de USB-hub. Ik gebruik een Samsung SSD 1T externe harde schijf.
Ik rip mijn muziek FLAC, ofwel 16/44.1 of 24/96 en 24/192. Allemaal stereo. Speelt geweldig in de Escape.
Nu, gisteren met mijn nieuwe 2021 Challenger RT Shaker, 5 dagen oud, heb ik mijn externe harde schijf aangesloten op zowel USB 1 als USB 2 en kreeg ik foutmeldingen op het scherm. Dat was op zijn zachtst gezegd deprimerend, zou toch de eenvoudigste zaak ter wereld moeten zijn, zeker eenvoudiger dan daadwerkelijk autorijden.
Ik denk dat ik de zekering ga verwijderen, sommigen zeggen bericht #7 (zekering #12 & 38 eruit trekken), het andere bericht #32 (zekering 37 & 38 eruit trekken). Het lijkt erop dat succes meer voorkomt bij het eruit trekken van 12 & 38.
Hopelijk hoef ik niet naar de dealer. Maakt me gek om alle andere verhalen met raamproblemen, etc. te lezen.

De optie voor het verwijderen en vervangen van de zekering onderzoeken.
Voor mijn 2021 is het de zekeringkast achterin de kofferbak.
Uit de handleiding:
F12 – 20 Ampère Geel Dual USB Middenconsole Achter/ Sigarettenaansteker/ IP APO – Indien van toepassing
F38 – 20 Ampère Geel Media Hub/ Console APO
 
#37 ·
De USB-poorten in mijn console stopten plotseling met werken. Het aan- en uitzetten van het contact en het verwijderen van de thumbdrive met muziek erop en het verwisselen ervan werkte niet.

Ik begon te denken dat het een probleem met losse bedrading was.... de head unit in het dashboard zou gewoon geen van beide poorten herkennen.......al de rest werkte wel. De NAV en alle andere functies leken in orde.

Na overweging van een herstart van de head unit, begon ik te kijken naar zekeringen in de kofferbak. Er zijn er twee die speciaal voor de middenconsole zijn.... ik dacht dat het trekken ervan geen kwaad kon. Beide waren echter in orde......geen teken van storing. Ik begon te denken dat ik naar een probleem met reparatie door de dealer keek, slechts 3 maanden en 800 mijl na aankoop.......maar tot mijn verbazing, toen ik het nog een keer probeerde...... werd de USB plotseling herkend.

Ik heb geen idee wat hier aan de hand is......maar het trekken en vervolgens terugplaatsen van de zekeringen lijkt het probleem te hebben opgelost.....een soort reset-situatie.

Ik vraag me af of iemand anders dit probleem heeft gehad. Hopelijk wordt het geen "ding" waar ik mee te maken krijg.
Hoi, ja, mijn gloednieuwe 2020 Dodge Challenger, rechtstreeks van de lopende band, kreeg geen verbinding meer met de USB. Ik heb ongeveer 15.000 mijl gereden in de loop van het jaar. Ik ga kijken of de zekering probleemoplossing voor mij werkt :).
 
#38 ·
Hoi, ja, mijn gloednieuwe 2020 Dodge Challenger van de dealer had geen USB-verbinding meer. Ik heb ongeveer 15.000 km gereden in een jaar tijd. Ik ga kijken of de zekering werkt voor mij :).
Welkom uit Kentucky! Ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem en het was een doorgebrande zekering in de kofferbak. Hopelijk is het bij jou hetzelfde. Makkelijke oplossing😉
 
#39 ·
Mijn USB-poort laadt mijn apparaten af en toe niet op en staat daarom ook geen Apple CarPlay toe. Ik denk erover om mijn auto morgen naar de dealer te brengen om hem te laten vervangen. Afgaande op de berichten in de draad gaat het niet om software, maar om hardware, want als het software was, zou het ofwel werken of niet werken en geen af en toe voorkomend probleem hebben.

Ik vraag me dus af of Dodge de hele USB-hub zal vervangen om dit onder garantie op te lossen.
 
#41 ·
Ik heb mijn auto naar de serviceafdeling van een Dodge-dealer gebracht. Ze zeiden dat ze geen problemen met de USB-poort konden vinden, geen slijtage. Ik weet niet zeker wat ik moet doen? Als ik af en toe problemen heb met de USB-poorten die niet opladen, zouden ze dan niet de USB-hub of zoiets moeten vervangen? Ik denk niet dat het te duur was en sowieso onder de garantie zou moeten vallen. Wat zou het probleem met het opladen van de USB-poort oplossen? Kortom, hij laadt soms niet op of activeert CarPlay niet, wat ik ook doe. Het werkt pas weer, zo lijkt het, nadat ik het rijden heb beëindigd, de auto heb uitgezet en de auto weer heb gestart.

Ik wil het probleem oplossen voordat mijn garantie afloopt en ik wil ook niet opnieuw een eigen risico betalen voor het probleem dat ik eerder heb aangekaart, maar niet is opgelost. Moet ik mijn uitgebreide garantie (MVP) bellen en om advies vragen?
 
#42 ·
Ik denk dat ik dit eerder in deze thread heb genoemd, maar gebruik je een echte Apple-datakabel? Kabels van derden resulteren vaak in wisselvallige prestaties. Zorg er ook voor dat je telefoon up-to-date is met de nieuwste software.
 
#43 ·
Ik denk dat ik dit eerder in dit draadje heb genoemd, maar gebruikt u een echte Apple-datakabel? Kabels van derden resulteren vaak in onregelmatige prestaties. Zorg er ook voor dat uw telefoon up-to-date is met de nieuwste software.
Ik heb een officiële iPhone-kabel, maar ook de Amazon Basic die de Apple-certificering heeft, dus die wordt ondersteund en die ik in het verleden heb gebruikt. Ik zal nooit goedkope benzinepomp- of niet-ondersteunde kabels gebruiken. Ik weet niet meer of mijn andere apparaten niet oplaadden, zoals mijn AirPod-hoesje. Als het ook niet onregelmatig oplaadt, dan is het misschien geen iPhone-softwareprobleem. Ik hoop dat als er records zijn dat ik de auto voor het probleem heb binnengebracht, als het probleem kort nadat mijn verlengde garantie afloopt weer optreedt, het nog steeds gedekt is en ik de $100 eigen bijdrage niet opnieuw hoef te betalen. Ik dacht gewoon, zou het niet zo zijn dat het vervangen van een onderdeel door iets nieuws het probleem gewoon oplost?
 
#44 ·
Ik denk niet dat het vragen om een nieuwe USB-hub een onredelijke vraag is gezien de situatie, maar om er zeker van te zijn dat ik u goed begrijp, is het probleem dat een iPhone/CarPlay niet correct werkt? Ik vraag dit omdat Airpods geen ondersteunde apparaten zijn voor de USB-hub en mogelijk niet opladen (ik heb het nog nooit geprobeerd). Dus als u een iPhone/CarPlay-probleem heeft, is het beste advies dat ik u kan geven om uw opstelling (telefoon en kabel) beschikbaar te stellen aan de technicus, zodat deze het probleem kan proberen te reproduceren, wat ze moeten doen voordat ze een onderdeel vervangen. Zo niet, dan gebruiken ze een andere telefoon en kabel om te testen, wat resulteert in een goede verbinding, tenzij de USB-hub volledig defect is, d.w.z. niet echt een appels-met-appels vergelijking (geen woordspeling bedoeld). Als u het probleem aan een serviceadviseur kunt demonstreren, kan dat ook veel helpen.
 
#46 ·
Ik denk niet dat het vragen om een nieuwe USB-hub een onredelijke vraag is gezien de situatie, maar om er zeker van te zijn dat ik je goed begrijp, is het probleem dat een iPhone/CarPlay niet correct werkt? Ik vraag dit omdat Airpods geen ondersteunde apparaten zijn voor de USB-hub en mogelijk niet opladen (ik heb het nog nooit geprobeerd). Dus als je een iPhone/CarPlay-probleem hebt, is het beste advies dat ik je kan geven om je setup (telefoon & kabel) beschikbaar te stellen aan de technicus, zodat ze het probleem kunnen proberen te dupliceren, wat ze moeten doen voordat ze een onderdeel vervangen.

Zo niet, dan gebruiken ze een andere telefoon en kabel om te testen, wat resulteert in een goede verbinding, tenzij de USB-hub volledig dood is, d.w.z. niet echt een appels-met-appels vergelijking (geen woordspeling bedoeld). Als je het probleem aan een serviceadviseur kunt demonstreren, kan dat ook veel helpen.
Omdat het af en toe willekeurig gebeurt, is het moeilijk om het probleem ter plekke te reproduceren. De USB-hub maakt Apple Car Play en Android Auto mogelijk, evenals USB-flashdrives voor nummers, en kan ook andere apparaten opladen.

Wat ik wilde zeggen, was dat als de AirPods of een ander apparaat dan de iPhone niet oplaadt, het een stroomprobleem is. Als het oplaadt en de iPhone niet, dan kan het mogelijk een softwareprobleem van de iPhone zijn.

Ik hoopte dat de dealer met me zou samenwerken en gewoon de USB-eenheid zou vervangen, maar het lijkt erop dat ze het probleem niet konden reproduceren met hun apparaten, kabels, dus ik weet niet zeker of ik MVP (garantie) moet bellen om de situatie uit te leggen?
Zie mijn bericht #36.
De USB-poort was het eerste en enige probleem dat ik met mijn 2021 heb gehad. Ik heb de hele zekering eruit getrokken en geplaatst en dat was tijdverspilling.
Ik bracht het naar de dealer, ze hebben de poortunit vervangen door een nieuwe en sindsdien is het goed, het was een dag bij de dealers en ze vertelden me dat Dodge er vaak problemen mee heeft, dus ik denk dat ze een emmer vol hebben klaarliggen voor de volgende klant.
Ik denk dat het misschien gemakkelijker is om garantie te laten uitvoeren zolang het nog onder de 3 jaar 36.000 mijl bumper-tot-bumper garantie valt. Ze leken je te hebben geholpen de USB-poort te vervangen zonder dat je het probleem ter plekke hoefde te reproduceren. Ik heb momenteel de verlengde garantie en het lijkt erop dat ze hem niet zomaar zullen vervangen, tenzij ze problemen kunnen reproduceren of tekenen van problemen kunnen zien. Ze kunnen me blijkbaar niet zomaar op mijn woord geloven, want misschien is het proces anders omdat ze mogelijk goedkeuring moeten krijgen voor compensatie voor hun diensten en misschien is het moeilijker om dit te doen met de Mopar maximum care garantie?

Dus ik kreeg te horen dat ik het probleem kon filmen als het opnieuw zou optreden en dat zou voldoende bewijs moeten zijn dat ze als claim per e-mail konden verzenden om goedkeuring te krijgen. Ik hoef het eigen risico niet te betalen als het probleem zich binnen ongeveer 60 dagen opnieuw voordoet. Hopelijk kan ik het documenteren voor de vervanging.

Ik denk dat het voor toekomstige referentie voor mensen met dit probleem is om het op te nemen en te documenteren en dat het je kan helpen. Ik weet niet zeker of een andere dealer het gewoon zou hebben vervangen of dat het probleem voor mij is dat het de 3 jaar 36.000 mijl garantie is gepasseerd en het voor dealers moeilijker is om het gewoon te vervangen.
 
#45 ·
Zie mijn bericht #36.
De USB-poort was het eerste en enige probleem dat ik met mijn 2021 heb gehad. Ik heb de hele zekering eruit gehaald en teruggeplaatst en dat was tijdverspilling.
Ik heb hem naar de dealer gebracht, ze hebben de poortunit vervangen door een nieuwe en sindsdien is het goed, het was een dag bij de dealers en ze vertelden me dat Dodge er vaak problemen mee heeft, dus ik denk dat ze een emmer vol hebben klaarliggen voor de volgende klant.
 
#47 ·
We hebben een '18 en '21 RAM en een '19 Challenger. Op alle voertuigen werkt de USB soms niet en ik wil het niet eens hebben over het volkomen waardeloze Homelink-systeem dat ongeveer 50% is. Meestal, maar niet altijd, laden de USB-poorten wel op, maar ze raken in paniek op Android Auto/Carplay en verdwijnen dan voor een paar minuten tot de volgende dag.

De dealer zegt altijd dat alles perfect werkt. Homelink is zo slecht op alle drie dat we zowel poort- als garagedeuropeners in alle drie de voertuigen hebben. Je zou denken dat als Toyota Homelink goed kon krijgen op de 20 jaar oude 4Runner die we hadden, waarom kan RAM/Dodge het dan vandaag niet goed krijgen?

Ik krijg een '22 Scat Pack als de Canadese truckers het niet verpesten. Ik neem aan dat het precies hetzelfde zal zijn. Aan de positieve kant zijn alle drie verder vrijwel foutloos geweest met al het andere. :)
 
#48 ·
Ik probeer op te nemen wanneer de USB niet werkt, zodat ik de video kan opsturen voor een garantieclaim. In principe werd me verteld dat ik dat kon doen. Ik zou een reserve telefoon in mijn auto moeten laten liggen, anders kan ik niet filmen hoe mijn telefoon oplaadt met de USB-poorten.
 
#49 ·
Ik heb net een paar zekeringen verwijderd en opnieuw geplaatst in de zekeringkast in de kofferbak.
Mijn situatie was dat het meer dan 2 dagen niet werkte. Het werkte vanzelf, maar 2 dagen was veel wachttijd. Ik heb de lijst met zekeringen in het deksel van de zekeringkast doorgenomen, ik heb misschien 3 zekeringen verwijderd en opnieuw geplaatst, afhankelijk van wat USB/sigaret aangeeft.
 
#50 ·
ik heb net een paar zekeringen verwijderd en opnieuw geplaatst in de zekeringkast in de kofferbak.
Mijn situatie was dat het langer dan 2 dagen niet werkte. Het werkte vanzelf, maar 2 dagen was een lange wachttijd. Ik ging de lijst met zekeringen in de zekeringkastdeksel door, ik verwijderde en plaatste misschien 3 zekeringen, afhankelijk van wat USB/sigaret aangeeft.
Heeft dat het probleem opgelost? Mijn USB-problemen lossen zichzelf na een paar dagen op. Als het een zekeringprobleem is, zou het dan niet na een paar dagen vanzelf oplossen? Ik ben niet bekend met zekeringen, behalve een beetje van thuis, waar je de schakelaar handmatig terug moet klappen als een zekering springt. In mijn auto lost het zichzelf op. Ik denk dat het meestal gebeurt als ik mijn dashcam 's nachts aan laat staan. Hij wordt gevoed door een externe batterij die wordt opgeladen door de autoaccu wanneer de auto rijdt.
 
#52 ·
Ik ben bezig geweest met het opsporen van een probleem met parasitaire batterijontlading. Vandaag ontdekte ik dat de zekering F38 40 mA verbruikt nadat de auto is uitgeschakeld; wachtte minstens 20 minuten tot alles in slaap viel. Er is niets aangesloten op de USB/sigaretten-poorten in de media hub. Klinkt alsof de dubbele USB-poorten verdacht zijn op basis van deze opmerkingen, hè? Als ik F38 eruit laat, zie ik na 10 minuten in totaal 50 mA; anders is het 90 mA en dat kan mijn batterij leegmaken.
 
#55 · (Edited)
Dus ik had hetzelfde probleem als de meerderheid van de posters hier met mijn 2020 Challenger SXT, mijn twee USB-poorten in de middenconsole werkten niet meer en niets wat ik hier voorstelde werkte. Ik trok zekeringen 12 en 37 eruit, reset de radio en nog steeds niets.
Dus ik besloot de USB-poort eruit te trekken en de interne onderdelen te bekijken.
Image

Ik inspecteerde de printplaat en componenten op defecte condensatoren en kortgesloten componenten. Ik zag geen bewijs van schade, maar ik merkte wel iets op dat leek op opgedroogde frisdrank over sommige componenten.
Image

Ik geloof niet dat dit elektrolytische "sappen" waren, aangezien er geen condensatoren in de buurt waren. Dus ik reinigde de hele printplaat met water en een tandenborstel en droogde deze grondig. Ik reinigde het getroffen gebied ook met 70% alcohol.
Toen het volledig droog was, stak ik de printplaat terug in de USB-behuizing en installeerde deze vervolgens opnieuw in de auto en beide USB-poorten werkten weer normaal!
Mijn veronderstelling is dat ik een kleine hoeveelheid frisdrank in de console heb gemorst en dat deze via de poortopeningen in de USB-behuizing is gekropen. Ik had al een tijdje gemerkt dat het moeilijk was om een USB-stick in de poorten te steken (vanwege de opgedroogde frisdrank op de poorten). De frisdrank veroorzaakte blijkbaar kortsluiting en zorgde ervoor dat de poorten niet werkten.
Hoewel ik er zeker van ben dat sommige van de beschreven problemen in deze thread afkomstig zijn van zekeringproblemen of softwareproblemen, geloof ik dat dit voor de mensen die alle oplossingen hebben geprobeerd en nog steeds dit probleem hebben, zoals ik, het waard kan zijn om te bekijken. Ik hoop dat dit helpt.