Dodge Challenger Forum banner

Lokalizacja bezpiecznika gniazda zasilania 12 V z przodu

20K views 22 replies 8 participants last post by  srp11790  
#1 ·
Mam Challengera R/T Shaker z 2015 roku i próbuję zmienić przednie gniazdo zasilania 12 V, aby było zawsze włączone, podobnie jak gniazdo zasilania 12 V w konsoli środkowej. Jedyny problem polega na tym, że z tego, co przeczytałem, dowiedziałem się, że jest to proste, wystarczy zmienić bezpiecznik nr 12 (20) i umieścić go w pozycji B+ tuż nad nim. Jednak bezpiecznik nr 12 nic dla mnie nie robi, nawet po jego wyjęciu oba moje gniazda 12 V nadal działają tak samo. Zamiast tego odkryłem, wyjmując bezpieczniki, że moje gniazda zasilania 12 V są podłączone do bezpiecznika nr 38 (gniazdo konsoli środkowej 12 V, 20) i bezpiecznika nr 61 (przednie gniazdo 12 V, 20), a bezpiecznik nr 61 nie ma zmiennej pozycji, tak jak bezpiecznik nr 12. Moje pytanie brzmi: skoro mój pojazd nie używa bezpiecznika nr 12 dla przedniego gniazda zasilania 12 V (to jedyny bezpiecznik z opcją podwójnego gniazda, zmiennym zasilaniem od zapłonu do B+ zawsze włączone), czy po prostu mam pecha i nie mogę mieć przedniego gniazda zasilania 12 V zawsze zasilanego? Czy istnieje jakikolwiek sposób, bez grzebania przy okablowaniu, abym mógł mieć przednie gniazdo zasilania 12 V zawsze zasilane, mimo że jest zasilane z bezpiecznika nr 61 (pojedyncze gniazdo) zamiast bezpiecznika nr 12 (podwójne gniazdo)? Oto moje pudełko i poprawiony schemat w celach informacyjnych. Dzięki za wszelką pomoc.
1009918
1009920
 
#5 ·
Bezpiecznik 12 zmienia ten w konsoli z zasilania bateryjnego na przełączane. Nie można zmienić przedniego.
View attachment 1009921
To jest odwrotnie niż w moim 16 i późniejszych, które oglądałem, więc nie wiem, może 2015 jest inne.

W moim przypadku ten w konsoli jest cały czas gorący i nie ma możliwości jego zmiany (symbol baterii na osłonie).

Ten z przodu jest tym, który można zmienić z tylko włączonego zapłonu (symbol klucza na osłonie) na cały czas gorący, przesuwając bezpiecznik nr 12.


Wysłane z mojego SM-N960U za pomocą Tapatalk
 
#3 ·
Uważam, że przełączany bezpiecznik pojawił się w 2016 roku, ale 2015 miał być zawsze zasilany?
 
  • Like
Reactions: clazar2121
#4 ·
Uważam, że przełączany bezpiecznik pojawił się w 2016 roku, ale 2015 miał być zawsze zasilany?

2015
View attachment 1009946
View attachment 1009947
2016
View attachment 1009948
View attachment 1009949
A Guy
Jedynym przełączalnym jest 12 na skrzynce bezpieczników na zdjęciu, zaznaczyłem go.
 
#6 ·
Tak, w 2016 roku. Chociaż jest wymieniony w instrukcji z 2015 roku, to nie jest napisane, że jest przełączalny? W 2016 roku tak, konsola jest zawsze zasilana, przełączenie bezpiecznika 12 powoduje, że gniazdo na zewnątrz jest przełączane.
 
  • Like
Reactions: clazar2121
#10 ·
Mam Challengera r/t shaker z 2015 roku i próbuję zmienić przednie gniazdo zasilania 12 V tak, aby było zawsze włączone, podobnie jak gniazdo zasilania 12 V w konsoli środkowej. Jedynym problemem jest to, że z tego, co przeczytałem, dowiedziałem się, że jest to proste zadanie, wystarczy zmienić bezpiecznik nr 12 (20) i umieścić go w pozycji B+ tuż nad nim. Jednak bezpiecznik nr 12 nic dla mnie nie robi, nawet po jego wyjęciu oba moje gniazda 12 V nadal działają tak samo. Zamiast tego odkryłem, wyjmując bezpieczniki, że moje gniazda zasilania 12 V są podłączone do bezpiecznika nr 38 (gniazdo konsoli środkowej 12 V, 20) i bezpiecznika nr 61 (przednie gniazdo 12 V, 20), a bezpiecznik nr 61 nie ma zmiennej pozycji, tak jak bezpiecznik nr 12.

Moje pytanie brzmi: skoro mój pojazd nie używa bezpiecznika nr 12 dla przedniego gniazda zasilania 12 V (to jedyny bezpiecznik z podwójnym gniazdem, zmienną opcją zasilania od zapłonu do B+ zawsze włączone), czy po prostu nie mam szczęścia i nie mogę mieć przedniego gniazda zasilania 12 V zawsze zasilanego? Czy istnieje jakikolwiek sposób, bez grzebania przy okablowaniu, abym mógł mieć przednie gniazdo zasilania 12 V zawsze zasilane, mimo że jest zasilane z bezpiecznika nr 61 (pojedyncze gniazdo) zamiast bezpiecznika nr 12 (podwójne gniazdo)? Oto moje pudełko i poprawiony schemat w celach informacyjnych. Dzięki za wszelką pomoc. View attachment 1009918 View attachment 1009920
Powinno być przełączane w 2015 r. Bezpiecznik 12 (czerwone pudełko) ma 2. pozycję (niebieskie pudełko), ale zapomniałem, które to ACC, a które BATT (tj. zawsze włączone).

1009959


1009962


1009963
 
#12 ·
Rok 2015 jest mylący
1009979

1009981

1009982

Aby zwiększyć zamieszanie, instrukcja SRT/hellcat
1009983

1009984

1009985

Liczby te pokrywają się z ustaleniami OP 38 i 61, więc dlaczego 3 lokalizacje i dlaczego nie 12, skoro CT mówi, że u niego działało? Hmmm

Facet
 
  • Like
Reactions: clazar2121
#13 · (Edited)
Aha, on mówi o przednim gniazdku po stronie pasażera, ja mówiłem o tym w pobliżu centrum multimediów. Teraz muszę sprawdzić mój model z 2015 roku.

Tak, przednie gniazdko jest włączone tylko podczas ACC, ale to w pobliżu centrum multimediów jest przełączone na tryb ciągły.

Wygląda na to, że modele z 2015 roku mają gniazdko w konsoli jako przełączalne, a modele z 2016 roku mają to z przodu po stronie pasażera jako przełączalne.

Schemat okablowania gniazdka z 2015 roku
1009987


Schemat okablowania gniazdka z 2016 roku
1009988
 
#15 ·
Czekaj, ale instrukcja obsługi pokazuje je jako takie same dla lat 2015-2016? Gdzie bezpiecznik 12 sprawia, że gniazdo po stronie pasażera jest przełączalne. Wracam do zimnego garażu.

Instrukcja obsługi 2015
View attachment 1009989

Instrukcja obsługi 2016
View attachment 1009990
Zamierzam przełączyć moją konsolę na przełączaną, jeśli zapamiętam w kwietniu
 
#16 · (Edited)
Ok, właśnie wszedłem do garażu i wygląda na to, że zmiana bezpiecznika 12 nie ma wpływu na działanie obu gniazd. Bardzo przód jest włączony tylko z ACC, a konsola środkowa zawsze włączona? Ten przełącznik jest szalony! Ale z drugiej strony pobrałem zasilanie bezpośrednio ze złącza in-line, a nie z samych gniazd, więc zastanawiam się, czy złącze in-line inaczej rozdziela zasilanie do gniazd w modelach z 2015 roku?
 
#17 ·
Ok, więc właśnie wszedłem do garażu i wygląda na to, że zmiana bezpiecznika 12 nie ma wpływu na działanie obu gniazd. Bardzo przód jest włączony tylko z ACC, a konsola środkowa zawsze włączona?
Czy otworzyłeś drzwi samochodu po wyłączeniu zasilania, aby upewnić się, że ten w konsoli się wyłączył? Głupie pytanie, wiem.
 
#19 ·
Patrząc na schemat z 2016 roku, wygląda na to, że bezpiecznik 12 kontroluje wyłącznie zasilanie gniazda po stronie pasażera (tj. jeśli się przepali, nie ma zasilania gniazda pasażera, podczas gdy w 2015 roku nadal jest bezpiecznik 61), a bezpiecznik 38 nadal zapewnia stałe zasilanie, ale teraz wprowadzono bezpiecznik 67 (w 2015 roku jest on dla czujnika deszczu/światła) wraz z przekaźnikiem run-sense?
 

Attachments

#20 ·
Podsumowałem wszystkie informacje z Chilton dotyczące okablowania gniazd dla 2015 roku w załączonym pliku PDF. Patrząc ponownie na schemat okablowania, wygląda na to, że gniazdo w konsoli środkowej jest zawsze zasilane, a bezpiecznik 61 zapewnia zasilanie, gdy przekaźnik jest włączony podczas ACC/RUN. Jednak bezpiecznik 12 ma na celu obejście przekaźnika, więc powinien zasilać gniazdo, ale wtedy bezpiecznik 12 i bezpiecznik 61 są połączone szeregowo? Technicznie rzecz biorąc, zamiana pozycji bezpiecznika 12 powinna coś zrobić z gniazdem po stronie pasażera. Myślę, że alternatywą byłoby zmostkowanie pinu 30 przekaźnika z pinem 87 przekaźnika. Zasadniczo przekaźnik kontroluje tylko zasilanie gniazda po stronie pasażera. Zastanawiam się teraz, czy mój bezpiecznik 12 jest przepalony, dlatego nie widzę żadnej zmiany po zmianie pozycji?

Patrząc na schemat z 2016 roku, wygląda na to, że bezpiecznik 12 kontroluje wyłącznie zasilanie gniazda po stronie pasażera (tj. jeśli się przepali, nie otrzymasz zasilania do gniazda po stronie pasażera, podczas gdy w 2015 roku nadal jest bezpiecznik 61), a bezpiecznik 38 nadal zapewnia stałe zasilanie, ale teraz wprowadzono bezpiecznik 67 (w 2015 roku jest on dla czujnika deszczu/światła) wraz z przekaźnikiem wykrywającym działanie?
Można by tak pomyśleć, ale w przypadku mojego samochodu zamiana bezpiecznika 12 nie ma żadnego efektu i jest całkowicie bezużyteczna lol. Jeśli naprawdę bym chciał, wiem, że mógłbym po prostu poprowadzić przewód ze źródła zasilania gniazda w konsoli środkowej lub po prostu poprowadzić przewód bezpośrednio z akumulatora, aby gniazdo po stronie pasażera było zawsze włączone, ale szczerze mówiąc, nie obchodzi mnie to na tyle, żeby to wszystko robić. Chciałem to zrobić tylko dlatego, że miało to być łatwą opcją i zdecydowanie tak się nie stało lol. Cóż, niektóre rzeczy po prostu nie są przeznaczone do tego, by się wydarzyły
 
#22 ·
Zgubiłem się w tym. Czy mogę to uznać za prawdę? #38 jest dla gniazda zasilania w środkowej konsoli, #61 jest dla gniazda zasilania po prawej stronie konsoli, a #12 jest mniej więcej "przełącznikiem" dla #38, niezależnie od tego, czy chcesz stałego zasilania przez cały czas, czy tylko wtedy, gdy zapłon jest włączony.