Dodge Challenger Forum banner

Co robi tryb sportowy w R/T?

2 reading
26K views 23 replies 20 participants last post by  dnshausske  
#1 ·
Hej, co robi tryb sportowy w R/T?
 
#3 ·
Który rok? Jeśli masz nowszego Challengera z aktywnym wydechem, pozostanie on otwarty. Jeśli masz automat, wyłącza MDS. Eksperymentowałem, jadąc ze stałą prędkością (np. 100 km/h), włączając tryb Sport i czuję, jak samochód szarpie/zwiększa prędkość. Może nie dużo, ale zdecydowanie zauważalne. Jeśli wyłączę tryb sportowy, prędkość spada.
 
#4 ·
W moim R/T 2022: tryb sportowy wyłącza MDS (tryb 4-cylindrowy) i radykalnie rekonfiguruje punkty zmiany biegów, aby utrzymać silnik w jego zakresie mocy, co zapewnia niezwykle rozrywkowe, choć nieefektywne wrażenia z jazdy. Uczucie na kierownicy może stać się nieco cięższe, ale w trybie normalnym jest już dość ciężkie. Tryb sportowy utrzymuje również aktywny wydech w trybie, który sprawia, że jest najgłośniejszy.
 
#17 ·
Czuję, że jestem w trybie "Sport" w momencie, gdy wyjeżdżam moim Dodge Challenger RT z 2022 roku z garażu! :)
Unikam włączania trybu Sport podczas jazdy z żoną. Może pomyśleć, że Hemi Challenger jest zbyt głośny.
Moja żona nie jeździ moim Challengerem, nie jest tym zainteresowana, ŻYCIE JEST PIĘKNE!
 
  • Like
Reactions: MattA
#8 ·
W moim trybie sportowym z 2012 roku robi wszystko, co zostało powiedziane, z wyjątkiem aktywnego wydechu, którego mój samochód nie posiada.
Ponadto w trybie sportowym, jeśli osoba naciśnie i przytrzyma przycisk kontroli trakcji, aż usłyszy sygnał dźwiękowy, kontrola trakcji zostaje całkowicie dezaktywowana, co pozwala na dobre wypalenia opon.
 
#18 ·
Posiadam mojego SPWB A8 z 2020 roku
Od dwóch lat.

Nigdy nie włączyłem trybu "track".

Też się boję! 🙈
Czas trochę pożyć, mój przyjacielu! Tryb torowy to najgłośniejszy i najsztywniejszy tryb w SPWB, ale tak naprawdę wcale nie jest szalony. Wolę tryb sportowy ze względu na czucie kierownicy i zauważalny zastrzyk przyspieszenia. Tryb torowy ma bardzo ciężkie wspomaganie kierownicy i niezbyt dobrze sprawdza się w jeździe po mieście/wyboistych drogach.
 
  • Like
Reactions: Cometstorm
#10 ·
16 A8 SP z przebiegiem 36 tys. mil.

Używam trybu Sport przez cały czas i robię to od pierwszego dnia, nawet podczas podróży.

Mieszkam w małym, wiejskim miasteczku. Wzgórza i kręte drogi to norma.

Przebieg podczas podróży jest bardziej niż akceptowalny dla 392 ci działających na wszystkich 8 cylindrach przez cały czas.
 
#14 ·
W moim '18 M6 Scat Pack tryb sportowy zapewnia bardziej responsywne/lepsze wyczucie kierownicy, bardziej responsywny pedał gazu i wyłącza głupi skip shift.

Próbowałem raz trybu torowego, zmniejsza on kontrolę trakcji, świetny sposób na marnowanie opon! :D Przycisk obok wyłącza całkowicie kontrolę trakcji. Tego jeszcze nie próbowałem. Prawdopodobnie użyję obu kilka razy, kiedy będę potrzebował nowych opon, a następnie dopracuję nadkola.
 
#16 ·
Jestem w trybie Sport przez cały czas (technicznie Custom, Trakcja na ulicy), na wszelki wypadek, gdyby MDS naprawdę było złym juju.
Dobry punkt, mój jest taki sam. Nawet z tym samochód może łatwo i ładnie piszczeć z linii startu na 1., 2., 3. i 4. biegu. Nigdy nie jechałem wystarczająco szybko, żeby zobaczyć, czy to samo dotyczy 5. biegu.
 
#21 ·
Tryb sportowy w R/T 1-Reakcja na gaz jest szybsza 2- Kierownica się usztywnia 3- Automatyczna skrzynia biegów zmienia biegi znacznie bardziej agresywnie w górę i w dół 4- Aktywny wydech otwarty w 100% 5- Tryb 4-cylindrowy dezaktywowany. Wszystko to pod warunkiem, że żadne z domyślnych ustawień nie zostało zmienione na stronach wydajności. Na stronach wydajności można również włączyć tryb sportowy, aby wyłączyć niektóre funkcje bezpieczeństwa, kontrolę trakcji dla pojazdu. Nie wszystkie R/T mają dostęp do stron wydajności. Potrzebny jest pakiet obsługi osiągów (który ma bardzo niewiele R/T) i lub 8-calowy uconnect.
 
#24 ·
Dzięki wam… uwielbiałem czytać te posty. Zwłaszcza komentarze dotyczące unikania problemów z żoną!!😂😂

W moim trybie sportowym z 2012 roku robi się wszystko, co zostało powiedziane, z wyjątkiem aktywnego wydechu, którego mój samochód nie posiada.
Również w trybie sportowym, jeśli osoba naciśnie i przytrzyma przycisk kontroli trakcji, aż usłyszy sygnał dźwiękowy, kontrola trakcji zostaje całkowicie dezaktywowana, co pozwala na dobre wypalenia opon.
Greg, po raz pierwszy wypróbowałem tryb Sport dzisiaj, ale mamy dopiero 1200 mil na naszym nowiutkim samochodzie… I jest to V-6!!! Mieszkamy w Yakima, Wa. i cały czas jeździmy przez przełęcz i z powrotem, a do tego mieszkamy w kraju śniegu. Z wyjątkiem prędkości i mocy, które macie, znalazłem całe sztywne prowadzenie i natychmiastową reakcję na kierowanie, gaz i hamulce, o których mówicie. Kupiłem samochód dla mojej żony na Boże Narodzenie i uwielbia styl i prowadzenie itp…. Wygląd Challengera jest prawie identyczny jak mojego Forda Torino GT z 1970 roku… mogłyby to być klony. Kupiłem swój samochód w salonie Ram w Vancouver Wa. Sprzedawca powiedział mi, że jeden z graczy San Antonio Spurs kupił tego dużego Challengera (chyba Hellcat), który ma około 1000 KM)… był czarny jak nasz i na tym kończy się wszelkie podobieństwo!! Sprzedawca powiedział, że trudno było utrzymać go na drodze na wszystkich pięciu biegach!! Zapytałem go, dlaczego miałby posiadać taki samochód? Powiedział, że prawdopodobnie po to, aby dodać go do swojej kolekcji….. Ach, mieć pieniądze….Życie jest piękne!!!!