Dodge Challenger Forum banner

Shaker Hood Pro's en Con's / Meningen ???

4 reading
88K views 185 replies 75 participants last post by  USponycar  
#1 · (Edited by Moderator)
Ik ben hier nieuw en ben op zoek naar nuttige informatie voor de aankoopoverweging van een 2020 / 2021 Challenger R/T 5.7 L met handgeschakelde versnellingsbak. Ik weet niet of ik het shaker hood package wil nemen of niet.

Ik vind het uiterlijk mooi en het is natuurlijk unieker. Het doet me een beetje denken aan mijn 1976 Pontiac Trans Am 455. Hij had geen actieve luchtinlaatklep, maar hij liet de auto er speciaal uitzien. Uiteindelijk heb ik de carburateurs vervangen, een 2" inlaat spacer toegevoegd en een velocity stack luchtfilter door het gat laten steken. Lang geleden ...

... Hoe dan ook, heeft iemand van jullie een mening over de shaker hood ??
... Ik heb een recensie gelezen waarin enkele oververhittingsproblemen werden genoemd bij stadsritten of drive-thru stops.

... Als je er een hebt, zou je het dan opnieuw doen?
... Als je er geen hebt, zou je willen dat je er een had?

#2 ·
Ik heb het, ik ben er dol op. De belangrijkste reden dat ik een Challenger boven een Charger koos. Ik had een 2015 Charger en was er absoluut dol op, maar wilde upgraden naar een 392, dus toen ik weer eens ging zoeken, nam ik voor de lol Challengers op in mijn zoekopdrachten, en toen trok de SHAKER me letterlijk naar binnen.
Enige nadeel is de prijs, het is een dure optie zonder aantoonbare of geclaimde prestatieverbetering.
Nou, een ander klein nadeel is dat het iets meer werk is om olie in de motor te doen, maar letterlijk 1 minuut van je tijd. Je verwijdert de SHAKER-bovenkant en dan krijg je de olie-inlaatopeningen. Maar als je de supercoole SHAKER-tool krijgt, zit er nog meer swag bij.
1016701

Ik heb een jaar of zo geleden een paar berichten over de mijne geplaatst, voor de lol.
(1) Vraag me af wat er onder de SHAKER zit? Foto's inbegrepen. | Dodge Challenger Forum (challengertalk.com)

#68 ·
Ik heb het, ik ben er dol op. De belangrijkste reden dat ik een Challenger kreeg in plaats van een Charger. Ik had een 2015 Charger en was er helemaal weg van, maar wilde graag een stapje hoger naar een 392, dus toen ik weer eens ging kijken, nam ik voor de lol Challengers op in mijn zoekopdrachten, toen zoog de SHAKER me letterlijk naar binnen.
Enige nadeel zijn de kosten, het is een dure optie zonder aangetoonde of geclaimde prestatieverbetering.
Nou, een ander klein nadeel is dat het iets meer werk is om olie in de motor te doen, maar letterlijk 1 minuut van je tijd. Je verwijdert de SHAKER-bovenkant en dan kom je bij de olie-inlaatopeningen. Maar als je de supercoole SHAKER-tool krijgt, zit er nog meer swag in.
View attachment 1016701
Ik heb ongeveer een jaar geleden een paar berichten over de mijne geplaatst voor de lol.
(1) Vraag me af wat er onder de SHAKER zit? Foto's inbegrepen. | Dodge Challenger Forum (challengertalk.com)
Eens met alle punten. Ik bestelde een 2021 en moest de Shaker-beslissing nemen. Ik ging de andere kant op en besloot er om praktische redenen tegen: de standaard Scat-motorkap ziet er geweldig uit, ik ben niet gecharmeerd van de witte achtergrond van de meter (geef de voorkeur aan het gewone zwart, weet niet zeker of dit is veranderd van 2020 naar 21), en... $ 2500 premie.

#3 ·
Ik ben een eerste keer Mopar-koper en heb net een R/T 5.7 shaker besteld met handgeschakelde versnellingsbak. Geen ervaring met de vragen die u stelde, aangezien ik een gloednieuwe eigenaar ben, maar de auto ziet er ZEER mooi uit, tenminste voor mij. En de shaker-optie helpt de motor beter te ademen en dat is altijd een goede zaak. Er zou een bescheiden toename in pk's moeten zijn als gevolg hiervan.

Ik denk dat ik er spijt van zou krijgen om een andere configuratie te kopen.

Uit mijn uitgebreide onderzoek blijkt dat deze hemi's niet van warmte houden. Problemen met stationair draaien in het verkeer worden vermoedelijk de oorzaak te zijn van verschillende problemen die beginnen op te duiken wanneer de motor de 100.000 mijl nadert. Een van de belangrijkste redenen waarom ik voor een handgeschakelde versnellingsbak en een niet-MDS-motor koos, was vanwege deze problemen.

Ik denk dat je dol zult zijn op je Shaker als je er een koopt.

#4 ·
Ik ben hier nieuw en ben op zoek naar nuttige informatie voor de aankoopoverweging van een 2020 / 2021 Challenger R/T 5.7 L met handgeschakelde versnellingsbak. Ik weet niet of ik het shaker hood pakket wil nemen of niet. Ik vind de look mooi en hij is natuurlijk unieker qua looks. Het doet me een beetje denken aan mijn 1976 Pontiac Trans Am 455. Hij had geen actieve luchtinlaatklep, maar hij liet de auto er speciaal uitzien. Ik heb uiteindelijk de carburateurs vervangen, een 2" inlaat spacer toegevoegd en een velocity stack luchtfilter door het gat omhoog laten steken. Lang geleden ...
... Ik las een recensie waarin enkele oververhittingsproblemen werden genoemd bij stadsritten of drive-thru stops.
Ten eerste, welkom bij ChallengerTalk uit Alabama! Ik kan je geen subjectieve feedback geven omdat mijn 21` WB Scat Shaker nog niet is aangekomen. Zou deze week bij de dealer moeten zijn (hoop ik). Ik kan je echter wel vertellen dat ik hem heb besteld omdat dit muscle cars zijn en ik de meest badass, in your face auto wilde die ik me kon veroorloven. De shaker hood vergroot naar mijn mening echt de "dreigende" look. Wat betreft de praktische kant, zoals hierboven staat, een beetje meer "gedoe" bij het toevoegen van olie aan de motor, maar ik heb van andere shaker-eigenaren gehoord dat het echt niet zo erg is. Je moet ook de pakking rond de basis van de shaker schoon en behandeld houden zoals alle rubber/plastic onderdelen, maar nogmaals, geen probleem voor mij. Zoals hierboven vermeld, is waarschijnlijk het moeilijkste om te rechtvaardigen de kosten, maar als je 50k aan een auto uitgeeft, waarom dan niet krijgen wat je echt wilt in plaats van altijd te wensen dat je het had. Gewoon mijn .02$.

#21 ·
Eerst en vooral, welkom bij ChallengerTalk uit Alabama! Ik kan je geen subjectieve feedback geven omdat mijn 21` WB Scat Shaker nog niet is aangekomen. Zou deze week bij de dealer moeten zijn (hoop ik). Ik kan je echter wel vertellen dat ik hem heb besteld omdat dit muscle cars zijn en ik de meest badass, in your face auto wilde die ik me kon veroorloven. De shaker hood verhoogt voor mij echt de "dreigende" uitstraling. Wat betreft de praktische kant, zoals hierboven staat, is het een iets grotere "gedoe factor" om olie aan de motor toe te voegen, maar ik heb van andere shaker-eigenaren gehoord dat het echt niet zo erg is. Je moet ook de pakking rond de basis van de shaker schoonhouden en behandelen zoals alle rubber/plastic onderdelen, maar nogmaals, geen probleem voor mij. Zoals hierboven vermeld, is het waarschijnlijk het moeilijkste om de kosten te rechtvaardigen, maar als je 50.000 dollar aan een auto uitgeeft, waarom dan niet krijgen wat je echt wilt in plaats van altijd te wensen dat je het had. Gewoon mijn 0,02 $.
Ik wilde de shaker. Het ziet er zoooo bad ass uit. Maar na het lezen over problemen ermee in eerdere modellen. Ik heb ertegen besloten. Waterlekkage als het regent. Verf die loslaat aan de onderkant van de motorkap. Olie toevoegen vereist het verwijderen van 4 moeren. Kleine dingen behalve het waterprobleem. Ik was nooit van plan om de mijne in de regen te rijden, maar soms zit je vast. Ik weet ook niet hoe oud de voertuigen waren die waterlekkageproblemen hadden

#5 ·
Om 3 van uw 4 vragen te beantwoorden:

1. Ja, ik zou geen andere Challenger hebben die geen Shaker is.
2. Helemaal geen oververhittingsproblemen.
3. Ik heb dit in 1 behandeld.

Er is helemaal geen probleem met de Shaker-optie... tenzij je niet van de coolste, opzienbarende eigenschap van de Shaker houdt. Achter het stuur geeft het je direct de voldoening dat je in een Challenger rijdt.

#6 ·
Om 3 van uw 4 vragen te beantwoorden:

1. Ja, ik zou geen andere Challenger hebben die geen Shaker is.
2. Geen oververhittingsproblemen.
3. Ik heb dit in 1 behandeld.

Er is helemaal geen probleem met de Shaker-optie.........tenzij je niet houdt van de coolste, opzienbarende eigenschap van de Shaker. Achter het stuur geeft het je direct de voldoening dat je in een Challenger rijdt.
View attachment 1016716
Direct en to the point. Pittig, dat vind ik leuk. Ik heb me altijd afgevraagd, beweegt de motorkapschep echt veel (mijn shaker is er nog niet) Oh, en mooie auto!

#8 · (Edited)
Ik ben dol op mijn Shaker. Het was de #1 optie die ik wilde tijdens het winkelen voor mijn auto. Als een auto alle opties had behalve de Shaker, zou ik hem overslaan. Ik rijd dagelijks met mijn auto in zowel de stad als op de snelweg en er zijn absoluut geen verwarmingsproblemen. Ik hou van het uiterlijk. Het is een throwback en laat de auto opvallen en geeft hem een unieke uitstraling. Als en wanneer ik een andere Challenger krijg, zal deze ook een Shaker hebben.

#12 · (Edited by Moderator)
Ik ben dol op mijn Shaker. Het was de #1 optie die ik wilde tijdens het winkelen voor mijn auto. Als een auto elke optie had behalve de Shaker, zou ik hem overslaan. Ik rijd dagelijks met mijn auto in zowel de stad als op de snelweg en er zijn absoluut geen verwarmingsproblemen. Ik hou van de look. Het is een throwback en laat de auto opvallen en geeft hem een unieke uitstraling. Als en wanneer ik een andere Challenger krijg. Hij zal ook een Shaker hebben View attachment 1016746
Ik ben het ermee eens. Ik wilde de Shaker en de Wide Body. Zo blij dat ze ze hebben gecombineerd voor 21'. Alsof je naar de hemel gaat. Ik kan niet wachten tot de mijne hier is. Zou maandag moeten zijn. We zullen zien! Geweldige auto!

#13 ·
Ik ben hier nieuw en ben op zoek naar nuttige informatie voor de aankoopoverweging van een 2020 / 2021 Challenger R/T 5.7 L met handgeschakelde versnellingsbak. Ik weet niet of ik het shaker hood-pakket wil nemen of niet. Ik vind de look leuk en hij is natuurlijk unieker qua looks. Het doet me een beetje denken aan mijn Pontiac Trans Am 455 uit 1976. Hij had geen actieve luchtinlaatklep, maar hij liet de auto er speciaal uitzien. Uiteindelijk heb ik de carburateurs vervangen, een 2" inlaatspacer toegevoegd en een velocity stack luchtfilter door het gat laten steken. Lang geleden ...
... Ik heb een recensie gelezen waarin enkele oververhittingsproblemen werden genoemd bij stadsritten of drive-thru stops.
... Als je er geen hebt, zou je het dan willen?
Zoals Nightwing zei, was de shaker de #1 optie die ik aanvinkte bij het bestellen.
Het is $2.400 aan super cool! En zoals een andere man zei, als je 50K uitgeeft, kun je maar beter krijgen wat je wilt en genoegen nemen met niets minder
1016753

#15 ·
Heb mijn C6 Corvette cabriolet geruild voor deze 2019 automatische 5.7L en heb er nooit spijt van gehad.
Heb nu meer dan 20.000 mijl zonder problemen.
Heb de Shaker Challenger gekregen omdat hij er erg retro uitziet en je er niet veel van ziet.
Veel complimenten en duimen omhoog waar ik ook kom.
Voor mij was het de extra kosten waard.

#16 ·
View attachment 1016755
Heb mijn C6 Corvette cabriolet ingeruild voor deze 2019 automatische 5.7L en heb er nooit spijt van gehad.
Heb nu meer dan 20.000 mijl zonder problemen.
Kreeg de Shaker Challenger omdat hij er erg retro uitziet en je er niet veel van ziet.
Veel complimenten en duimen omhoog waar ik ook kom.
Voor mij was het de extra kosten waard.
Dat is een gemene machine. Geen wonder dat je veel complimenten krijgt!

#17 ·
Toen de Shaker-optie in 2014 uitkwam, wilde ik er een, maar ik wilde geen nieuwe ronde van betalingen voor de auto starten. Dus bestelde ik de onderdelen en bouwde mijn 2012 R/T Classic Challenger om tot een Shaker. Ik bevredigde de Shaker-jeuk een paar jaar, toen kocht ik mijn huidige Challenger, een 2016 Shaker. Ik geniet ervan elke keer als ik erin rijd, als ik deze vervang, zal het waarschijnlijk weer een Shaker zijn.

#19 ·
Ik ben hier nieuw en ben op zoek naar nuttige informatie voor de aankoopoverweging van een 2020 / 2021 Challenger R/T 5.7 L met handgeschakelde versnellingsbak. Ik weet niet of ik het shaker hood-pakket wil nemen of niet. Ik vind het uiterlijk mooi en het is natuurlijk unieker qua uiterlijk. Het doet me een beetje denken aan mijn 1976 Pontiac Trans Am 455. Die had geen actieve luchtinlaatklep, maar het liet de auto er speciaal uitzien. Ik heb uiteindelijk de carburateurs vervangen, een 2" inlaatspacer toegevoegd en een velocity stack luchtfilter door het gat omhoog laten steken. Lang geleden ...
... Ik las een recensie waarin enkele oververhittingsproblemen werden genoemd bij stadsritten of drive-thru stops.
Welkom en gefeliciteerd. Ik geloof dat dit mijn 1000e bericht is en wat een perfecte manier, aangezien 95% van deze berichten over Shakers gingen. Ik heb mijn 6e Challenger en ik heb absoluut een mening.
Ik ben dol op het uiterlijk en het is een mooie scheiding van alle SXT's die rondrijden. Geen prestatiewinst (weet nog steeds niet waarom), maar het uiterlijk doet het voor mij. Is duur, maar is het eerste vakje dat ik aanvink.
Beide van mijn Shakers zijn/waren dagelijkse bestuurders met veel hete zomers in NC en veel drive-thru stops zonder oververhitting, behalve door de servers.
Zou ik het opnieuw doen, ja, en dat heb ik gedaan en mijn volgende zal ook een Shaker zijn.
De enige reden dat mijn eerste 3 geen Shakers waren, is dat ze er toen nog niet waren. Toen ze beschikbaar waren, kreeg ik de 40e die ooit gemaakt is. Mijn 5e was het niet omdat ik goedkoop ging plannen op C8, toen die auto me teleurstelde, ging ik meteen weg en kreeg een andere Shaker.
Image

#79 ·
Welkom en gefeliciteerd. Ik geloof dat dit mijn 1000e bericht is en wat een perfecte manier, aangezien 95% van deze berichten over Shakers gingen. Ik heb mijn 6e Challenger en heb absoluut een mening.
Ik ben dol op het uiterlijk en het is een leuke afwisseling van alle SXT's die rondrijden. Geen prestatiewinst (ik weet nog steeds niet waarom), maar het uiterlijk doet het voor mij. Is duur, maar is het eerste vakje dat ik aanvink.
Beide van mijn Shakers zijn/waren dagelijkse bestuurders met veel hete zomers in NC en veel drive-thru stops zonder oververhitting, behalve door de servers.
Zou ik het opnieuw doen, ja, en dat heb ik gedaan en mijn volgende zal ook een Shaker zijn.
De enige reden dat mijn eerste 3 geen Shakers waren, is dat ze er toen niet waren. Toen ze beschikbaar waren, kreeg ik de 40e die ooit gemaakt is. Mijn 5e was er niet omdat ik goedkoop ging plannen op C8, toen die auto me teleurstelde, ging ik meteen weg en kreeg een andere Shaker. View attachment 1016769
De jouwe is een uitzonderlijk mooie Challenger, ik durf te zeggen de beste die ik ooit heb gezien.

#23 ·
Dit waren problemen waar ik over las. Toen ik het onderzocht. Ik kan het niet verifiëren. Mijn suggestie zou zijn om het te onderzoeken en uw beslissing te baseren op wat u leest. Misschien heeft de persoon die het plaatste er niet voor gezorgd. Wat ik las, deed me anders beslissen. Heb wel de open motorkapschep gekregen

#25 ·
Ik was bezorgd over de mogelijkheid dat de schepafvoer op de dynamo van mijn Challenger uit 2012 zou afwateren, maar toen ik beter keek, besefte ik dat dat geen probleem zou zijn. Het lijkt erop dat de schepbasis op de dynamo zou afwateren, maar in feite zijn die afvoeren bedoeld voor al het water dat in de schepopeningen komt. Gezien de plaatsing van de openingen zou er heel weinig water in de schep komen. De schep heeft één afvoer die zich direct aan de voorkant in het midden bevindt om al het water af te voeren dat van de buitenkant van de schep afloopt. Deze afvoer kan onder de juiste omstandigheden op de multiriem afwateren. In zes jaar dagelijks rijden met een Shaker heb ik nog nooit problemen gehad met water dat in het motorcompartiment kwam.

#30 ·
Haal het. Zoals anderen al hebben opgemerkt, zijn er geen echte nadelen, behalve de details rond de Shaker vinyl strepen. Mijn volgende Challenger zal hoogstwaarschijnlijk een Shaker zijn. Ik ben er dol op!

#41 ·
Dont have to get stripes.mine was stripe free
Yes, mine has only the Bumblebee rear stripe.

I had to have the shaker! Seems like you have a part of the engine sticking out, feels so "hot rod" and you get to see it twist and turn when you hit the gas. For the money its minimal in any performance gain, but for the style and feel it is like no other. Looking at that lump in front of you adds a sense of power supreme. I knew the wallet was going to take a hit but it was well worth it in my opinion. I got the car in August2020 and it rains here and there in Oahu, Hawaii but I have had no problems with water at all. I hardly see shakers here too, I've only seen about 3 total so far. I finally put shaker footage together and made a video of my shaker.
View attachment 1016783
Great car, great background. Great picture!

#32 ·
Ik moest de shaker hebben! Het lijkt erop dat er een deel van de motor uitsteekt, voelt zo "hot rod" aan en je kunt hem zien draaien en keren als je gas geeft. Voor het geld is de prestatiewinst minimaal, maar voor de stijl en het gevoel is het ongeëvenaard. De aanblik van die brok voor je geeft een gevoel van opperste macht. Ik wist dat de portemonnee eraan zou gaan, maar het was het in mijn ogen meer dan waard. Ik kreeg de auto in augustus 2020 en het regent zo nu en dan op Oahu, Hawaii, maar ik heb helemaal geen problemen gehad met water. Ik zie hier ook nauwelijks shakers, ik heb er tot nu toe maar 3 gezien. Ik heb eindelijk shaker-beelden samengevoegd en een video van mijn shaker gemaakt.

#33 ·
Ik moest de shaker hebben! Het lijkt erop dat je een deel van de motor uitsteekt, voelt zo "hot rod" aan en je kunt hem zien draaien en keren als je gas geeft. Voor het geld is het minimaal in prestatiewinst, maar voor de stijl en het gevoel is het als geen ander. Door naar die brok voor je te kijken, krijg je een gevoel van opperste kracht. Ik wist dat de portemonnee een klap zou krijgen, maar het was het in mijn ogen zeker waard. Ik kreeg de auto in augustus 2020 en het regent hier en daar op Oahu, Hawaii, maar ik heb helemaal geen problemen gehad met water. Ik zie hier ook nauwelijks shakers, ik heb er tot nu toe maar 3 in totaal gezien. Ik heb eindelijk shaker-beelden samengesteld en een video van mijn shaker gemaakt.
Wat heb je gedaan om de lichten toe te voegen? Led strips of zoiets?