Dodge Challenger Forum banner

6.4L - Pytanie o olej - zdezorientowany

6.3M views 101 replies 47 participants last post by  Robert Haman  
#1 ·
Cześć, więc mam mojego WB Scat Packa już od jakiegoś czasu i ma on niecałe 1900 mil - odkąd zacząłem sprawdzać olej silnikowy po zatankowaniu, stałem się niezwykle paranoiczny. Ten cholerny bagnet jest tak opóźniony, że nawet nie mogę... ma bardzo matowy wzór siatki, w którym jest napisane "SAFE". Na dole wzoru znajduje się strzałka skierowana w górę i litery "ADD". Odkąd zacząłem sprawdzać olej (5 minut po wyłączeniu na równej powierzchni), niezwykle trudno jest dokładnie określić, gdzie znajduje się poziom oleju. Muszę poważnie zmrużyć oczy i ustawić bagnet pod kątem, aby móc cokolwiek zobaczyć.

https://imgur.com/kTAyQXU
Oto zdjęcie z pierwszego razu, kiedy to sprawdziłem. Żółta strzałka pokazuje, że jest w obszarze SAFE. Jednak po tym, za każdym razem, gdy sprawdzałem, olej był na niebieskim znaku, tuż nad strzałką ADD, a następnie, gdy przechylałem i ustawiałem bagnet pod kątem, mogłem słabo zobaczyć olej tam, gdzie zaznaczyłem CZERWONĄ linią. Reszta bagnetu jest sucha. Co się dzieje? Żywotność oleju wynosi około 70%.

Jakie są wasze doświadczenia z posiadaniem tych samochodów? Czy musieliście dodawać olej przed pierwszą wymianą oleju? Zauważcie, że jeżdżę nim tylko do pracy i z powrotem, od czasu do czasu jeżdżę w kółko i jeżdżę nim trochę mocniej w soboty i niedziele... nic, co wymagałoby więcej oleju przy tym przebiegu...
 
#2 ·
Olej ma tendencję do spływania po bagnecie, jeśli nie trzymasz go płasko, ale rozumiem, co masz na myśli. Czasami odczyt jest inny za każdym razem, gdy go wyciągasz. Jedyne, co możesz zrobić, to dobrze go wytrzeć i spróbować ponownie, czasami obracam bagnet o 180 stopni i sprawdzam, co pokazuje po drugiej stronie, i porównuję obie strony. Jeśli uda ci się uzyskać spójny płaski obszar wystarczająco dużo razy, to tam jest.
 
#72 ·
Olej ma tendencję do spływania po bagnecie, jeśli nie trzymasz go płasko, ale rozumiem, co masz na myśli. Czasami odczyt jest inny za każdym razem, gdy go wyciągasz. Jedyne co możesz zrobić, to dobrze go wytrzeć i spróbować ponownie, czasami obracam bagnet o 180 stopni i sprawdzam, co pokazuje po drugiej stronie, i porównuję obie strony. Jeśli uda ci się uzyskać spójny płaski obszar wystarczająco dużo razy, to tam jest.
Wiesz co zrobiłem, wyciąłem lub zarysowałem linię na dole i na górze strefy bezpieczeństwa, teraz nie ma wątpliwości. Tylko nie rzeźb za dużo przypadkowo, żeby go nie złamać podczas wkładania.
 
#9 ·
Nie jesteś jedynym, który ma ten problem. Zazwyczaj sprawdzam 2-3 razy, żeby się upewnić.

Mopar albo żadnego samochodu
2 lub 3 razy? To dobrze. Ja sam robię to 7-8 razy. To przez ten cholerny bagnet.
 
  • Like
Reactions: vnamvet
#6 ·
Kluczem do sprawdzenia jest sprawdzenie na zimno w domu, a nie podczas tankowania. Olej nadal spływa przez dłuższą chwilę.
Ale sprawdzam podczas tankowania, coś do zrobienia podczas oczekiwania, po umyciu tylnej szyby.
 
#20 ·
Kluczem do sprawdzenia jest sprawdzenie na zimno w domu, a nie podczas tankowania. Olej nadal spływa przez dłuższą chwilę.
Ale sprawdzam podczas tankowania, coś do zrobienia podczas oczekiwania, po umyciu tylnej szyby.
Zupełnie inne silniki, ale mój RAM 4500 z 2018 roku z silnikiem Cummins wyraźnie podaje minimum :30 dla prawidłowego sprawdzenia poziomu oleju. Dotyczy to zarówno oleju silnikowego 15W40, jak i 5W40.

Wspólną cechą jest........zarówno silniki 6.4L, jak i 6.7L Cummins znajdują się na „40” końcu spektrum w temperaturach roboczych.

Ja również sprawdzam tylko na zimnym silniku lub przynajmniej po :30, w T/A, Grand Cherokee Limited żony lub Dodge Dart, wszystkie z olejem 5W20 Castrol Edge Synthetic.
 
#7 · (Edited)
Mój bagnet oleju w HC jest trudny do odczytania. Sprawdzam poziom oleju przy zimnym silniku i po postoju przez całą noc pod wiatą. Lub sprawdzam poziom oleju przy gorącym silniku – w pełni rozgrzanym, a nie tylko „ciepłym” – po tym, jak pozwoliłem samochodowi postać z wyłączonym silnikiem, podczas gdy napełniam zbiornik paliwa.

W obu przypadkach potrzeba mi kilku prób, aby poczuć poziom oleju. Pomaga, jeśli jest światło słoneczne, w którym mogę trzymać bagnet, co pomaga mi zobaczyć, gdzie znajduje się poziom oleju na wskaźniku.

Najgorszy bagnet oleju w historii.

(Mój drugi samochód, Mini JCW z 2018 roku, nie ma bagnetu. Aby sprawdzić poziom oleju, silnik musi pracować, na biegu jałowym, rozgrzany i prawdopodobnie dość poziomy, ale nie zawracałem sobie głowy sprawdzaniem, jak bardzo poziomy. Polecam operację pomiaru poziomu oleju za pomocą sterowania iDrive. Moje dwa poprzednie samochody – pomijając moje 2 miesiące z Scat Pack – jeden, Porsche 996 Turbo, również nie miał bagnetu. Podobnie jak JCW, poziom oleju był mierzony/sprawdzany przy włączonym silniku, rozgrzanym i wypoziomowanym. Boxster, choć miał bagnet, mogłem uzyskać pomiar poziomu oleju zza kierownicy przy zimnym silniku, po prostu przekręcając kluczyk i czekając, aż timer odliczy od 5 sekund. Jeśli silnik został wyłączony po pełnym rozgrzaniu i pozostawiony na chwilę – wystarczająco długo, aby napełnić zbiornik paliwa – mogłem sprawdzić poziom oleju na gorąco po 5 sekundach oczekiwania.)

Kilka rzeczy: Po pierwsze, musisz regularnie i często sprawdzać olej w nowym samochodzie. Zużycie oleju różni się w zależności od silnika. Sprawdź poziom oleju na zimno, zanim wyjedziesz samochodem po raz pierwszy w ciągu dnia i sprawdź poziom oleju na gorąco. Jak wspomniałem powyżej, dobry czas to po zatankowaniu. W czasie długiej podróży sprawdzam poziom oleju rano przed wyjazdem z hotelu i po każdym tankowaniu. Po każdym tankowaniu, ponieważ podczas długiej podróży każde tankowanie może nastąpić po przejechaniu kilkuset mil.

Po drugie, kiedy sprawdzasz poziom oleju na zimno, a następnie na gorąco, poziom może się różnić. Więc to, co musisz zrobić, to sprawdzić poziom na zimno, a następnie na gorąco i dowiedzieć się, jaki poziom na zimno musi mieć olej, aby po rozgrzaniu oleju poziom oleju nie był zbyt wysoki.

Po trzecie, radzę, aby zmienić olej wcześniej, chyba że instrukcja obsługi tego zabrania. W moim HC wymieniłem olej przy przebiegu około 500 mil, ponownie przy 2 tys. mil (koniec „docierania”), a następnie przy 5 tys. mil. A potem co 5 tys. mil.

Jednak ponieważ wymieniłem olej w grudniu ubiegłego roku przy przebiegu 10 tys. mil, w czerwcu przejechałem tylko 3 tys. mil samochodem, ale harmonogram wymiany oleju to 6 tys. mil lub 6 miesięcy. Więc wymieniłem olej po 6 miesiącach, mając tylko 3 tys. mil na oleju.

Po czwarte, mogę dodać, że w przypadku mojego HC poziom oleju wcale się nie obniżył od nowości i kiedy dotarłem silnik, a następnie przekroczyłem przebieg docierania, kiedy zacząłem jeździć samochodem z większym, cóż, duchem, ale nie tak, jakbym go ukradł, zużycie oleju nieco wzrosło. Niewiele, ale około kwarty na 5 tys. mil. Wydaje się, że praca przy wyższych obrotach zwiększa zużycie oleju. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ jestem świadomy, że jedną z rzeczy, które mogą powodować wzrost zużycia oleju, jest więcej obrotów (lub dużo biegu jałowego). Mimo to interesujące jest zauważenie, że silnik HC to robi.
 
#8 ·
Wyciągnij bagnet, wytrzyj go, włóż go z powrotem, a następnie wyjmij go ponownie i odczytaj.

Zgadzam się z powyższym użytkownikiem. Podczas wymiany oleju należy dodać tylko około 6,5 kwarty (zakładając 5,7 l lub 6,4 l) zamiast pełnych 7 kwart. Myślę, że po spuszczeniu oleju w silniku nadal znajduje się trochę oleju i jeśli wlejesz pełne 7 kwart, odczyt będzie wskazywał na przepełnienie.
 
#11 ·
Wyciągnij bagnet, wytrzyj go, włóż go z powrotem, a następnie wyjmij go ponownie i odczytaj.

Zgadzam się z powyższym plakatem. Podczas wymiany oleju dodaj tylko około 6,5 kwarty (zakładając 5,7 l lub 6,4 l) zamiast pełnych 7 kwart. Myślę, że po spuszczeniu oleju w silniku nadal znajduje się trochę oleju i jeśli wlejesz pełne 7 kwart, odczyt będzie zbyt wysoki.
Jeśli samochód jest w miarę poziomy, silnik nie jest super zimny, a interwał spuszczania oleju jest rozsądnej długości, olej nie może przeciwstawić się grawitacji. Wypływa.

(W przypadku innych samochodów fabryka wyraźnie określała warunki spuszczania oleju: Samochód poziomy. Silnik do pewnej minimalnej temperatury. Interwał spuszczania oleju wynoszący co najmniej 20 minut, ale w przypadku niektórych silników wymagany był godzinny interwał spuszczania oleju. Następnie do silnika dodawano określoną ilość oleju. W przypadku samochodów z elektronicznym czujnikiem poziomu oleju umożliwiło to technikowi potwierdzenie, że czujnik zgłasza prawidłową ilość oleju. W ten sposób weryfikowano prawidłowe działanie czujnika.)

Mam nadzieję, że jeśli ktoś zastosuje się do twojej procedury, przynajmniej sprawdzi poziom oleju ponownie wkrótce po ponownym napełnieniu silnika i jeśli jest niski - co prawie na pewno będzie - doda wystarczającą ilość oleju, aby podnieść poziom do "pełnego".
 
#10 ·
Mój bagnet w 392 jest taki sam. Mój poprzedni 5.7 był prawie tak samo zły.

Jedna obserwacja w obu przypadkach: na każdej stronie bagnetu otrzymasz inny odczyt.

Kilka lat temu, podczas sesji czatu SRT, inżynierowie skomentowali, że silnik Hemi może bezpiecznie pracować na 6 do 8 kwartach oleju. Fabryka zaleca wlanie 7 kwart przy wymianie filtra.

Zawsze tak robiłem i nie miałem problemów, poza tym cholernym odczytem z bagnetu.

Wydaje mi się, że najlepszy (?) odczyt uzyskuję po tym, jak samochód postoi całą noc i jest "zimny". Nadal pokazuje za dużo/wysoko, ale pozostaje na tym samym poziomie między wymianami.

Będę nadal wlewał 7 kwart przy wymianach oleju/filtra i uznam to za dobre.
 
#30 ·
Mój bagnet w 392 jest taki sam. Mój poprzedni 5.7 był prawie tak samo zły.

Jedna obserwacja w obu przypadkach, otrzymasz inny odczyt po każdej stronie bagnetu.

Kilka lat temu na sesji czatu SRT inżynierowie skomentowali, że Hemi może bezpiecznie pracować na 6 do 8 kwartach oleju. Fabryka podaje, aby wlać 7 przy wymianie filtra.

To zawsze robiłem bez problemów, poza tym cholernym odczytem bagnetu.

Wydaje mi się, że najlepszy (?) odczyt otrzymuję po tym, jak samochód postoi całą noc i jest "zimny". Nadal wskazuje za dużo/wysoko, ale pozostaje tam między wymianami.

Będę nadal wlewał 7 przy wymianach oleju/filtra i uznam to za dobre.
Ja też, John. Widziałem ten post i widziałem też kilka rzeczy na YouTube. Pomyślałem, że najlepiej będzie postępować zgodnie z OM, czyli 7 kwartami z filtrem, więc jeśli pojawi się problem z gwarancją, dealer nie będzie mógł robić mi problemów z poziomem oleju.
 
  • Like
Reactions: 19johned53
#14 ·
Czyjś samochód faktycznie zużywa olej?\nTo znaczy, bagnet pokazuje niski poziom i trzeba dolać oleju?
\n\n Po pierwsze, jeśli bagnet wskazuje niski poziom oleju, należy dolać odpowiednią ilość właściwego oleju, aby podnieść poziom do bezpiecznej odległości powyżej niskiego poziomu. Wolę nie przejmować się tym, jaka jest "bezpieczna odległość" powyżej niskiego poziomu, ale zamiast tego dolać oleju, aby podnieść poziom do pełna, unikając przepełnienia silnika olejem. Nie chcę dolewać tylko tyle oleju, aby silnik wytrzymał do następnego sprawdzenia poziomu oleju.\n\n\n Pewne zużycie oleju jest faktem i jest normalne.\n\nIstnieją rzeczy, które mogą to utrudniać. W niektórych przypadkach samochód jest używany w taki sposób, że olej nie nagrzewa się wystarczająco mocno i długo, więc w oleju gromadzi się woda. (Woda jest normalnym produktem ubocznym spalania). Woda ta zastępuje olej, który jest zużywany przez silnik.\n\nJak już wspomniałem, przy przebiegu około 4 tys. mil olej w moim Boxsterze z 2002 roku został poddany analizie. Analiza wykazała około 7% zawartości wody. Przy pojemności nieco ponad 9 kwart oleju, odpowiadało to około 1/2 kwarty wody, która była częścią oleju. Zatem poziom był dobry, ale 1/2 kwarty oleju zniknęła - spaliła się - ale została zastąpiona taką samą ilością wody.\n\n(Zachęcony ilością wody w oleju, mimo że samochód nie był używany do krótkich podróży, monitorowałem temperaturę płynu chłodzącego za pomocą narzędzia OBD2 i stwierdziłem, że temperatura płynu chłodzącego miała trudności w warunkach zimowych, aby osiągnąć nawet 190F. To wyjaśniało dość wysoką zawartość wody w oleju. Doświadczenie to podkreśliło również znaczenie/korzyści z wczesnych wymian oleju, o których wiedziałem na długo przed zakupem tego samochodu, ale jakoś wypadły z mojej świadomości.)\n\nTeraz może się zdarzyć, że kierowca prowadzi samochód i zauważa ten fakt i jest z tego zadowolony, że poziom oleju nie wydaje się spadać. Następnie odbywa się długa podróż lub samochód jest używany w jakiś sposób, silnik się nagrzewa i pozostaje gorący, co powoduje wygotowanie wody z oleju. W pewnym momencie poziom oleju jest sprawdzany i zadowolenie znika, gdy poziom znacznie spada. Teraz wygląda na to, że silnik ma problem ze zużyciem oleju, ale w rzeczywistości przez cały czas zużywał "normalną" ilość oleju. Kierowca po prostu o tym nie wiedział.\n\nNawiasem mówiąc, żaden olej, który zużywa silnik, nie musi być olejem, który przechodzi przez pierścienie lub uszczelniacze trzonków zaworów lub przez prowadnice.\n\nSilnik wytwarza znaczną ilość oparów oleju. (Filmy z silnika z wałkiem rozrządu w głowicy pracującego przy wysokich obrotach pokazują, że przestrzeń pod pokrywą wałka rozrządu, która jest wykonana z przezroczystego materiału, jest wypełniona oparami oleju, a ekstremalne prędkości obrotowe krzywek/łańcucha/zębatek działają tak, aby zamienić ciekły olej w parę. Podczas gdy silnik OHV - jak silnik w naszym pojeździe Dodge - nie jest tak zły, jest wystarczająco zły i również wytwarza znaczne opary oleju. Opary skrzyni korbowej są kierowane do wlotu, a wraz z innymi substancjami w oparach skrzyni korbowej, para oleju również się przemieszcza. Ale istnieje urządzenie do odzyskiwania oparów oleju (przed laty to była kłębek dość grubej wełny stalowej), które wychwytuje parę, która powraca do stanu ciekłego, a ten ciekły olej następnie trafia z powrotem do reszty oleju.\n\nAle to odzyskiwanie oparów może być dość nieefektywne. Na tyle, że znaczna ilość oparów oleju przechodzi do silnika i te opary oleju są spalane.\n\nMożna zobaczyć dowody na to, że te opary oleju przechodzą przez/przez system odzyskiwania oparów oleju, jeśli poświęci się czas i wysiłek - co trzeba przyznać, że wykracza poza to, co zrobiłby typowy właściciel - aby uzyskać dostęp do kolektora dolotowego i sprawdzić ściany wlotu wokół miejsca, w którym wąż odpowietrzający skrzynię korbową łączy się z kolektorem dolotowym. Prawie na pewno zobaczyłby ścianę mokrą od oleju.\n\n(Technicy, którzy mają możliwość obejrzenia wlotu na tym poziomie, donoszą, że ściana wlotu mokra od oleju jest bardzo powszechna.)\n\nMoim zdaniem "wysokie" zużycie oleju to prawdopodobnie tylko olej tracony w postaci pary. Jeśli pierścienie lub uszczelniacze trzonków zaworów/prowadnice są "złe", silnik będzie dymił podczas pracy. Utrata oleju z powodu pary powoduje tylko dymienie silnika, i to nie za każdym razem, przy zimnym starcie.\n\nJako właściciel nowego samochodu, a nawet jako właściciel używanego samochodu, który jest ci nieznany, powinieneś przyzwyczaić się do sprawdzania poziomu oleju, aby wyrobić sobie poczucie, jakie zużycie oleju występuje i aby upewnić się, że poziom oleju jest utrzymywany na rozsądnym poziomie, aby upewnić się, że silnik nigdy nie ma za mało oleju.\n\nAby zminimalizować możliwość utraty oleju z powodu oleju opuszczającego silnik w postaci pary, należy stosować olej zalecany przez producenta.\n\nNie należy eksploatować oleju zbyt długo. Podczas pracy silnika olej ulega zanieczyszczeniu, co jest normalne. Efektem ubocznym - również normalnym - jest to, że zanieczyszczenie może zwiększyć skłonność oleju do pienienia się i zwiększyć ilość oparów oleju, co oczywiście zwiększa utratę oleju.\n\nNie przepełniaj silnika, ale też go nie napełniaj. Staram się utrzymywać poziom oleju na maksymalnym poziomie.\n\nPrawdopodobieństwo jest takie, że silnik w twoim samochodzie, chociaż będzie zużywał trochę oleju - co byłoby normalne - nie zużyje go za dużo. A jeśli silnik nie dymi podczas pracy, prawdopodobieństwo jest takie, że to zużycie oleju nie jest spowodowane żadnymi problemami mechanicznymi, ale po prostu nieefektywnym oddzielaniem oparów oleju od oparów skrzyni korbowej, gdy opary te są kierowane do kolektora dolotowego.
 
#18 ·
Musisz wytrzeć bagnet do oleju naprawdę do sucha, a ja przytrzymam go poziomo i spojrzę pod kątem, aby zobaczyć "mokrą" część.

Przewróciłem go również, ponieważ gładką stronę jest trochę łatwiej zobaczyć, położyłem kciuk blisko niej i obróciłem, aby odnieść się do poziomu.

Silniki mogą zużywać olej, szczególnie podczas docierania.

Miałem spadki poziomu oleju, a potem się zatrzymywało. Mój 392 nigdy nie wymagał dodawania oleju podczas docierania i przy 27 tys. km nadal jest tak samo.

Co jest wygodne, ponieważ w przypadku Shaker musisz usunąć 4 śruby, zdjąć górę osłony, aby uzyskać dostęp do wlewu oleju. [są wysyłane z magnetycznym narzędziem do wkręcania nakrętek 10 mm w schowku, aby ułatwić wszelkie postoje w celu dodania oleju]
 
#19 ·
Właściwie odnosiłem się do nowoczesnych 6.2 i 6.4. A także mojego 5.7 Ram.
Ostatnim pojazdem, który zużywał (wyciekał?) olej, był mój 98 Ram z 318 i nie zużywał ani kropli do około 160 tys.
Wcześniej moje GM 350 wymagały ciągłego monitorowania, brak litra był powszechny. Wyciekał i spalał się.
Moje Hondy, Toyoty i Dodge (po 17 Dodge'ach) nie zużywają żadnego.
 
#21 ·
Cześć, więc mam swojego WB Scat Packa już od jakiegoś czasu i ma on niecałe 1900 mil - odkąd zacząłem sprawdzać olej silnikowy po zatankowaniu, stałem się niezwykle paranoiczny. Ten cholerny bagnet jest tak opóźniony, że nawet nie mogę... ma bardzo matowy wzór siatki, w którym jest napisane "SAFE". Na dole wzoru znajduje się strzałka skierowana w górę i litery "ADD". Odkąd zacząłem sprawdzać olej (5 minut po wyłączeniu na równej powierzchni), niezwykle trudno jest stwierdzić, gdzie dokładnie znajduje się poziom oleju. Muszę naprawdę mrużyć oczy i pochylać bagnet, żeby w ogóle coś zobaczyć.

https://imgur.com/kTAyQXU
Oto zdjęcie z pierwszego razu, kiedy to sprawdziłem. Żółta strzałka pokazuje, że jest w obszarze SAFE. Jednakże, po tym za każdym razem, gdy sprawdzałem, olej był na niebieskim znaku, tuż nad strzałką ADD, a potem, gdy przechylam i pochylam bagnet, mogę słabo zobaczyć olej tam, gdzie zaznaczyłem CZERWONĄ linią. Reszta bagnetu jest sucha. Co się dzieje? Żywotność oleju wynosi około 70%.

Jakie są wasze doświadczenia z posiadaniem tych samochodów? Czy musieliście dodać olej przed pierwszą wymianą oleju? Zauważcie, że jeżdżę nim tylko do pracy i z powrotem, od czasu do czasu jeżdżę po okolicy i jeżdżę nim trochę mocniej w soboty i niedziele... nic, co wymagałoby więcej oleju przy tym przebiegu...
Nie jesteś sam, mój przyjacielu! Ten bagnet zasłużył na swoją nazwę "bagnet". Też nienawidzę tego czegoś. Kiedy pierwszy raz wymieniałem olej, ledwo mogłem stwierdzić, gdzie jest poziom oleju, a po dwukrotnym sprawdzeniu wciąż pokazywał ponad pełny znak. Myślałem, że coś jest nie tak z bagnetem lub że instrukcja obsługi to błąd w druku dla specyfikacji oleju.
 
#22 ·
Dziękuję wszystkim współtwórcom, cieszę się, że nie jestem jedynym doświadczonym miłośnikiem samochodów, który ma problem ze sprawdzaniem poziomu oleju w swoich MOPARach. Zarówno 5.7 Ram, jak i 6.4 Scat Pack są trudne. Wiele czynników wydaje się przyczyniać do trudności, w tym temperatura oleju, czas, przez jaki silnik był wyłączony, nachylenie, na którym zaparkowany jest pojazd (nawet prawie niezauważalne nachylenie wydaje się mieć znaczący wpływ), słaba widoczność bagnetu itp.

Ostatnia wymiana oleju w Scat Pack była pierwszą, którą zrobiłem sam, poprzednie wymiany były bezpłatne od dealera, poziom oleju na bagnecie wydawał się wynosić około 1/2 kwarty powyżej stanu pełnego po wymianach oleju u dealera. Podczas ostatniej wymiany oleju w obu pojazdach olej mógł spływać przez dłuższy czas, nie pamiętam dokładnie jak długo, ale było to ponad godzinę. Po napełnieniu 7 kwartami bagnet Scat Pack wydawał się wskazywać około 1/2 kwarty powyżej stanu pełnego, podczas gdy Ram wydawał się wskazywać około 1/2 kwarty poniżej stanu pełnego. Oba bagnetu zostały oznaczone linią wskazującą poziom po wymianie oleju.

Jestem teraz w większości przekonany, że największym źródłem zużycia oleju jest (poczekajcie) sprawdzanie oleju, ponieważ wymaga wielu zanurzeń, aby uzyskać pewny odczyt.

Trochę odbiegając od tematu, Ram wydaje się mieć problem ze zużyciem oleju, ale tylko z w pełni syntetycznym olejem marki O'reilly. Ram ma teraz 160 tys. km na liczniku. Podczas niedawnej podróży na 900 mil zniknęły 2 kwarty. Zostały one zastąpione podobnym produktem Pennzoil, podczas podróży powrotnej nie było zużycia oleju. Podczas normalnej jazdy Ram zużywa od 1/2 do 1 kwarty oleju O'reilly na 3 tys. mil. Na szczęście zapas tego oleju został zużyty i Ram zużywa niewiele lub wcale oleju Pennzoil. W każdym razie trudny do odczytania bagnet jeszcze bardziej utrudniał zrozumienie i tak już zagmatwanej sytuacji.
 
  • Like
Reactions: Decay
#24 ·
Dzięki dla wszystkich, którzy się przyczynili, cieszę się, że nie jestem jedynym doświadczonym facetem od samochodów, który ma problem ze sprawdzaniem poziomu oleju w swoich MOPARach. Zarówno 5.7 Ram, jak i 6.4 Scat Pack są trudne. Wiele czynników wydaje się przyczyniać do trudności, w tym temperatura oleju, czas, przez jaki silnik był wyłączony, nachylenie, na którym zaparkowany jest pojazd (nawet prawie niezauważalne nachylenie wydaje się mieć znaczący wpływ), słaba widoczność bagnetu itp.

Ostatnia wymiana oleju w Scat Pack była pierwszą, którą zrobiłem sam, poprzednie wymiany były bezpłatne od dealera, poziom oleju na bagnecie wydawał się wynosić około 1/2 kwarty powyżej maksimum po wymianach oleju u dealera. Ostatnia wymiana oleju w obu pojazdach pozwoliła na spłynięcie oleju przez dłuższy czas, nie pamiętam dokładnie jak długo, ale było to ponad godzinę. Po ponownym napełnieniu 7 kwartami bagnet Scat Pack wydawał się wskazywać około 1/2 kwarty powyżej maksimum, podczas gdy Ram wydawał się wskazywać około 1/2 kwarty poniżej maksimum. Oba bagnetu zostały oznaczone linią wskazującą poziom po wymianie oleju.

Jestem teraz w większości przekonany, że największym źródłem zużycia oleju jest (poczekajcie) sprawdzanie oleju, ponieważ wymaga wielu zanurzeń, aby uzyskać pewny odczyt.

Trochę poza tematem, Ram wydaje się mieć problem ze zużyciem oleju, ale tylko z w pełni syntetycznym olejem marki O'Reilly. Ram ma teraz 160 tys. na liczniku. Podczas niedawnej podróży na 900 mil zniknęły 2 kwarty. Zostały one zastąpione podobnym produktem Pennzoil, podczas podróży powrotnej nie było zużycia oleju. Podczas normalnej jazdy Ram zużywa od 1/2 do 1 kwarty oleju O'Reilly na 3 tys. mil. Na szczęście zapas tego oleju został zużyty i Ram zużywa niewiele lub wcale Pennzoil. W każdym razie trudny do odczytania bagnet jeszcze bardziej utrudniał zrozumienie i tak już zagmatwanej sytuacji.
Bardzo dobrze powiedziane, nigdy nie widziałem zużycia oleju w moich nowszych pojazdach.
Myślałem, że chcę eco-diesel Ram, dopóki nie poszedłem obejrzeć używanego i sprzedawca powiedział mi, że musi od czasu do czasu uzupełniać olej.
 
#23 ·
FWIW:

KONTROLA POZIOMU OLEJU W SKRZYNI KORBOWEJ

UWAGA:
Nie przepełniać skrzyni korbowej olejem silnikowym, może to spowodować utratę ciśnienia lub pienienie się oleju.


O ile silnik nie wykazywał utraty ciśnienia oleju, uruchomić silnik na około dziesięć minut przed sprawdzeniem poziomu oleju. Sprawdzanie poziomu oleju silnikowego na zimnym silniku jest niedokładne.
Aby zapewnić prawidłowe smarowanie silnika, poziom oleju silnikowego musi być utrzymywany na akceptowalnym poziomie. Akceptowalne poziomy są wskazane między znakami ADD i SAFE na bagnecie oleju silnikowego.
Zaleca się sprawdzanie poziomu oleju silnikowego, gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą.
Ustawić pojazd na równej powierzchni.
Przy wyłączonym silniku odczekać około pięciu minut, aż olej osiądzie na dnie skrzyni korbowej, wyjąć bagnet oleju silnikowego.
Wytrzeć bagnet do czysta.
Założyć bagnet i sprawdzić, czy jest osadzony w rurce.
Wyjąć bagnet, trzymając uchwyt nad końcówką, odczytać poziom oleju.
Sprawdzić, czy poziom oleju znajduje się na górze zakresu "SAFE" +/- 1/4 całkowitej odległości zakresu.

Dodać olej tylko wtedy, gdy poziom jest poniżej znaku ADD na bagnecie.
 
#25 ·
Widziałem tylko kilka bagnetów, które dobrze pokazywały w ciągu 50 lat, kiedy bawię się samochodami. Kiedy dostaję nowy samochód, przy pierwszej wymianie oleju zawsze zostawiam 1 kwartę za mało. Uruchamiam go, sprawdzam szczelność, odkładam rzeczy itp. Co najmniej 10 minut później sprawdzam olej. Zaznaczam w mojej książce, gdzie na bagnecie jest 1 kwarta za mało. Dodaję 1 kwartę, teraz ma odpowiednią ilość oleju. Zaznaczam, gdzie jest "pełny". Sprawdzam olej na zimno po tym, jak postoi całą noc. Jest gęstszy, można go łatwiej zobaczyć. Wcześniej remontowałem silniki i nigdy nie widziałem, żeby odczyt oleju był inny po złożeniu i wymianie oleju. Tak, trochę oleju zostaje, ale nie na tyle, żebym mógł wlać mniej oleju przy tej obecnej wymianie oleju.
Jeśli weźmiesz biały ręcznik papierowy, złożysz go i położysz płasko na stole itp., połóż na nim płasko bagnet, zobaczysz dokładnie, gdzie jest linia oleju.
 
#26 ·
Haha, przy tym całym zanurzaniu i wycieraniu, skończę marnując więcej oleju niż silnik! Mógłbym też rano sprawdzać poziom oleju, żeby porównać jak to wygląda w porównaniu do ciepłego oleju. Ale wow, dużo dobrych i pouczających odpowiedzi i dobrze wiedzieć, że inni doświadczają tego samego z tym bagnetem. Widzę, że niektórzy z was nigdy nie musieli dolewać oleju, wciąż chciałbym usłyszeć od większej liczby z was, czy musieliście dolać trochę oleju między regularnymi wymianami oleju (z przeważnie normalną jazdą, bez użycia na torze) - Jak dotąd mam ~66% żywotności oleju.
 
#27 · (Edited)
Więc weź dremela lub wytrawiacz i zrób dwa znaki, o ile olej jest między tymi liniami, jesteś w porządku... a dla tych, którzy wspominają, że wlewają określoną ilość oleju, czyta się jako przepełniony, cóż, na pewno mam nadzieję, że nie wlewasz mniej, aby osiągnąć pełny znak [emoji23] wlewasz ilość zalecaną przez fabrykę, jeśli przekracza pełny znak, zrób zdjęcie do wykorzystania w przyszłości, to jest twój pełny poziom, to nie jest nauka o rakietach.
 
#28 · (Edited)
Dziwnie się czuję, że nie jest mi zbyt trudno sprawdzić poziom oleju? Robię wymiany oleju na 6,6 kwarty, więc bagnet jest tak naprawdę przydatny. Inżynierowie SRT w swoich rozmowach powiedzieli, żeby ufać bagnetowi, więc to przekonanie o samodzielnym oznaczaniu go niekoniecznie jest czymś, z czym się zgadzam. Nie sprawdzam go jednak zbyt często, ponieważ, jak zauważyli inni, mój samochód prawie wcale nie zużywa oleju między wymianami, prawie zero...
 
  • Like
Reactions: Parrott_350
#29 ·
Kolejna wskazówka: pociągnij, wytrzyj (i wytrzyj cały patyczek, w tym o-ring i uchwyt, aby się nie zabrudził i nie pobrudził rąk następnym razem), następnie włóż i wyciągnij, pozostawiając końcówkę w środku (tak, wiem, to powiedziała) i odczytaj patyczek, a następnie wrzuć go z powrotem, łatwiej/szybciej niż pełne wyciąganie, wygląda profesjonalnie. Kiedyś pracowałem pompując benzynę z pełną obsługą, sprawdzałem olej, akumulatory, płyn hamulcowy, opony, czasem płyn chłodniczy. Wszystko podczas tankowania i wymagane czyszczenie przedniej i tylnej szyby, z samochodami czekającymi w kolejce. Liczyła się każda sekunda.
 
#31 ·
Nie mam żadnego problemu z bagnetem. W przeciwieństwie do "zrzędliwego" w moim starym samochodzie, który trzeba było lekko obrócić, żeby wszedł do końca. To samo dotyczy mojego Chargera '08 z silnikiem 5.7. Nie mam żadnych problemów z odczytaniem go, o ile jest jasno. Sprawdzam go na zimno lub na gorąco, kiedy tankuję, zmienia się tylko trochę.
 
#32 ·
Zdecydowanie sprawdź, gdy samochód jest zimny. Wszystkie płyny rozszerzają się pod wpływem ciepła, co oznacza, że nie uzyskasz dokładnego odczytu, gdy jest gorąco. I tak, będziesz musiał zanurzyć i wytrzeć bagnet 2-3 razy, aby uzyskać najlepszy odczyt. Jeśli chodzi o jazdę z niskim poziomem oleju między wymianami oleju co 5000 mil, tak naprawdę nigdy nie powinieneś być w niebezpiecznej strefie, może na dolnym końcu, w zależności od tego, jak mocno/agresywnie jeździsz, ale w większości przypadków Twój olej powinien pozostać w bezpiecznej strefie między wymianami oleju. Po prostu obejrzyj dowolny film o zbiorniku oleju i zobaczysz, ile oleju zbierają podczas jazdy, nie wspominając o tym, gdy jeździsz nim ciężko, tylko między interwałami 5000 mil.
 
#33 ·
Człowieku, bagnet w moim '19 Scat Pack doprowadza mnie do szału. Muszę go obracać bokiem i używać okularów do czytania, żeby go zobaczyć. Poprosiłem nawet sąsiada, żeby go wyciągnął i odczytał za pomocą lupy. Miejsce 'Safe' na bagnecie ma tylko około pół do pięciu ósmych cala długości i dla mnie jest ledwo widoczne. Bardzo poważnie myślałem o wzięciu mojego małego narzędzia do grawerowania, żeby linie były bardziej widoczne. To małe narzędzie do grawerowania, którego używam do modeli i tym podobnych. Ale jeszcze nie miałem dość odwagi, żeby to zrobić.
 
#34 ·
O ile nie oszalejesz z grawerowaniem, nie widzę, jak mógłbyś to uszkodzić. To nie jest tak, że jest to część obciążona lub coś w tym stylu. Nie mam żadnych problemów z bagnetem, ale po roku nie martwię się zbytnio o olej. Sprawdzam go około raz w miesiącu, kiedy opróżniam zbiornik. Nie widziałem nawet, żeby poziom oleju spadł, a zbiornik może wypełnił się w pełni raz, jeśli zsumuję cały olej, który z niego wydobyłem przez cały rok. Pierwszy raz, kiedy go opróżniłem, stanowiłby ponad połowę tego, co z niego do tej pory wydobyłem.
 
#35 ·
Panowie i panie, bardzo się cieszcie, że macie 'prawdziwy' bagnet w modelach do 2019 roku.
Mój Jeep z 2016 roku z Pentastarem ma bagnet kablowy z małym 'dinglem' na końcu. Musieli wziąć ten pomysł od Volkswagena. Miałem Garbusa z takim typem. Mam nadzieję, że 'dingle' nigdy nie odpadnie w silniku:oops:

Mamy również Mini Cooper Countryman z 2017 roku. Brak bagnetu. Wykorzystuje wewnętrzne czujniki BMW do pomiaru poziomu i ciśnienia oleju. To silnik BMW 2.0 turbo. Działa dobrze, ale bardzo denerwujące jest to, że nie ma bagnetu. Możesz go złożyć z części BMW X3 z 2016 roku, ale dostaję oczopląsu, gdy zaczynają się kłócić o części na forum Bimmer-world, a życie jest za krótkie, żeby kłócić się z końmi (beep).

Mini również nie ma koła zapasowego, ale jest wyposażone w opony run-flat. Bardziej denerwujące. Dygresja,

Nie byłbym zły na Mini, gdyby pozwalało na wybór i wyświetlanie różnych 'widgetów' (elementów) do wyświetlania, takich jak temp. oleju i ciśnienie oleju, tak jak robią to nasze Challengery. Nasze Challengery są bardzo dobrze wyposażone w technologię.
Nasze Mini naprawdę wypada słabo pod względem technologii w porównaniu do Challengera. Jeśli kiedykolwiek wyślą mi ankietę z Mini z pytaniem, co mogą zrobić, aby ulepszyć produkt, -> WIDGETY! a potem powiedz, Bagnet : )

Lubię prawdziwy bagnet w Challengerze i uważam to za błogosławieństwo każdego dnia (y)
Ponieważ jest gorzej,

Zestaw do naprawy opon, no cóż, nie za bardzo, lepszy niż nic!
Miłego!
 
#36 ·
Panowie i panie, bądźcie bardzo szczęśliwi, że macie "prawdziwy" bagnet w modelach do 2019 roku.
Mój Jeep z 2016 roku z Pentastarem ma bagnet kablowy z małym "dingle" na końcu. Musieli wziąć ten pomysł od Volkswagena. Miałem garbusa z takim typem. Mam nadzieję, że "dingle" nigdy nie odpadnie w silniku:oops:

Mamy również Mini Cooper Countryman z 2017 roku. Brak bagnetu. Wykorzystuje wewnętrzne czujniki BMW do pomiaru poziomu oleju i ciśnienia. To silnik turbo BMW 2.0. Działa dobrze, ale bardzo denerwujące jest to, że nie ma bagnetu. Być może uda się złożyć jeden z części BMW X3 z 2016 roku, ale robię się oszklony, gdy zaczynają się spierać o części na forum Bimmer-world, a życie jest za krótkie, żeby kłócić się z końmi (beep).

Mini również nie ma koła zapasowego, ale jest wyposażone w opony typu run-flat. Bardziej irytujące. Dygresja,

Nie byłbym zły na Mini, gdyby pozwalało na wybór i wyświetlanie różnych "widżetów" (elementów) do wyświetlania, takich jak temperatura oleju i ciśnienie oleju, tak jak robią to nasze Challengery. Nasze Challengery są bardzo dobrze wyposażone w technologię.
Nasze Mini naprawdę wypada słabo pod względem technologii w porównaniu do Challengera. Jeśli kiedykolwiek wyślą mi ankietę z Mini z pytaniem, co mogą zrobić, aby ulepszyć produkt, -> WIDŻETY! a następnie powiedz, Bagnet : )

Podoba mi się prawdziwy bagnet w Challengerze i uważam to za błogosławieństwo każdego dnia (y)
Ponieważ jest gorzej,

Zestaw do naprawy opon, eh, nie tak bardzo, lepszy niż nic!
Miłego dnia!
Mój Hellcat ma "dingle" na końcu kabla. Nienawidzę tego.

Mój Mini JCW z 2018 roku nie ma bagnetu. Sprawdzenie oleju wymaga, aby silnik pracował na biegu jałowym, osiągnął temperaturę i zajmuje minutę, a silnik pracuje na biegu jałowym lekko podwyższonym. Wierzcie lub nie, naprawdę mi się to podoba. Zarówno mój Porsche 996 Turbo, jak i Boxster miały sposób na sprawdzenie poziomu oleju z wnętrza samochodu. Boxster miał bagnet i używałem go tylko po wymianie oleju, głównie dlatego, że był "tam", ale Turbo nie miał bagnetu. Podczas wymiany oleju w Turbo liczyłem puste butelki. Dwa razy.

Ponadto Turbo z suchym układem olejowym wymagało, aby silnik osiągnął temperaturę, pracował na biegu jałowym, a samochód był w miarę poziomy. Sprawdzenie nie zajęło jednak 60 sekund, a raczej 5 sekund.

Muszę wyjść i sprawdzić poziom oleju w moim Hellcacie za pomocą tego okropnego bagnetu/kabla... Geesh, co za przestarzały system.
 
#39 ·
Hmmm, więc o co w tym wszystkim chodzi???