Dodge Challenger Forum banner

Szyba w oknie kierowcy smart glass nie działa

1 reading
71K views 18 replies 9 participants last post by  sunsationalife  
#1 ·
2012 Yellow Jacket, szyba po stronie kierowcy nie opuszcza się już po otwarciu drzwi. Strona pasażera działa bez zarzutu.

Resynchronizacja nie pomogła.

Na co powinienem zwrócić uwagę, aby to naprawić?
 
#2 ·
Przełącznik funkcji inteligentnego szkła jest zintegrowany z mechanizmem zatrzasku, więc to może być część problemu.
 
#3 ·
Witamy w Challengertalk Hoosier22. Czy to była procedura?

08 - Elektryka/8N - Układy zasilania/Elektryczne szyby/Procedura standardowa

PROCEDURA STANDARDOWA - WYCZYŚĆ/PONOWNIE NAUCZ SIĘ

UWAGA: Akumulator musi być w pełni naładowany lub pojazd musi być uruchomiony, aby zapewnić prawidłową kalibrację modułu przednich drzwi.
UWAGA: Poniższą procedurę należy wykonać za każdym razem, gdy układ elektrycznych szyb był serwisowany w jednych z przednich drzwi lub istnieje potencjalny problem z kalibracją modułu drzwi. Potencjalne problemy ze smart-glass / Express-down.

Szyba nie opuszcza się prawidłowo po otwarciu drzwi.
Szyba nie podnosi się po zamknięciu drzwi.
Szyba nie opuszcza się całkowicie do linii pasa.
Szyba nie podnosi się całkowicie; szum wiatru / wyciek wody.

Aby wyczyścić/denormalizować pamięć modułu drzwi, wykonaj następującą procedurę:

WYCZYŚĆ/DENORMALIZUJ
1. Sprawdź i napraw wszelkie kody błędów diagnostycznych (DTC) modułu drzwi przed przystąpieniem do dalszych czynności.
2. Używając narzędzia diagnostycznego, w menu Funkcje dodatkowe wybierz (Denormalizuj okno/Zresetuj ECU) i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby wyczyścić/denormalizować pamięć modułu drzwi. Aby ponownie nauczyć się/znormalizować pamięć modułu drzwi, wykonaj następującą procedurę:

PONOWNIE NAUCZ SIĘ/ZNORMALIZUJ

UWAGA: Akumulator musi być w pełni naładowany lub pojazd musi być uruchomiony przed przystąpieniem do dalszych czynności.
1. W razie potrzeby umieść akumulator pojazdu na ładowaniu lub uruchom silnik.
UWAGA: Obydwa drzwi muszą być całkowicie zamknięte przed przystąpieniem do dalszych czynności.
2. Usiądź na fotelu kierowcy i zamknij drzwi.
3. Aby ponownie nauczyć się/znormalizować moduł drzwi, zacznij od podniesienia szyby drzwi do pozycji całkowicie górnej, pociągając przełącznik szyby do góry i przytrzymując przełącznik, aż szyba drzwi zostanie całkowicie zamknięta. Przytrzymaj przełącznik szyby w górze przez dwie sekundy po całkowitym zamknięciu szyby drzwi.
4. Opuść szybę drzwi do pozycji całkowicie dolnej, naciskając (wciskając) przełącznik szyby do jego drugiego zatrzymania i przytrzymaj przełącznik, aż szyba drzwi zostanie całkowicie otwarta. Przytrzymaj przełącznik szyby w dół przez dwie sekundy po całkowitym otwarciu szyby drzwi.
5. Sprawdź działanie smart-glass. Sprawdź, czy szyba drzwi opada o około 1/4 cala po otwarciu drzwi i podnosi się po zamknięciu drzwi. Jeśli szyba nie opada ani się nie podnosi, powtórz procedurę, zaczynając od kroku 3
6. Sprawdź działanie funkcji express-down.
7. Jeśli smart-glass nie działa, powtórz procedurę, zaczynając od kroku 3, czekając trzy sekundy po zatrzymaniu okna.
8. Sprawdź i napraw wszelkie DTC modułu drzwi w razie potrzeby
A Guy
 
#5 ·
Niektórzy mówią, żeby 10 razy w dół, nacisnąć, nacisnąć, nacisnąć, a potem 10 razy w górę. Nie jestem pewien, czy istnieje jakaś kalibracja poza tą, której próbowałeś. Nie porusza się sam w górę i w dół, zabijając baterię? Idzie całkowicie w górę i w dół za pomocą przełącznika?
 
#6 ·
Niektórzy mówią, żeby 10 razy w dół, nacisnąć, nacisnąć, nacisnąć, a potem 10 razy w górę. Nie jestem pewien, czy istnieje jakaś kalibracja poza tą, której próbowałeś. Czy nie porusza się samo w górę i w dół, zabijając baterię?
Nie, tak się nie dzieje.
Czy porusza się całkowicie w górę i w dół za pomocą przełącznika?
Właściwie zatrzymuje się 1/2" od samego dołu. Porusza się całkowicie w górę dobrze.
 
#7 ·
Mam również problemy z szybą w drzwiach kierowcy z 2012 roku, różne ponowne uczenia i 10 kliknięć w górę i w dół itp. sprawiają, że działa przez kilka dni, a potem przestaje działać. Właściwie zrujnowałem folię na drzwiach kierowcy, ponieważ szyba czasami się nie opuszcza, powodując odklejanie się folii od góry.
 
#10 ·
Również mam problemy z oknem w moim samochodzie z 2012 roku, różne ponowne uczenia i 10 kliknięć w górę i w dół itp. sprawiają, że działa przez kilka dni, a potem przestaje działać. Właściwie zrujnowałem folię na drzwiach kierowcy, ponieważ okno czasami się nie opuszcza, powodując odklejanie się folii
Nie mogę nawet ponownie nauczyć się mojego okna na jakiś czas. Zastanawiam się, czy moduł sterowania/przełącznika powinien zostać w tym momencie wymieniony, czy też wyczyszczenie kodu miałoby jakieś korzyści.
Cześć eugene3524 i oosier22,

Przykro nam słyszeć, że doświadczacie tych problemów i rozumiemy, jak ważne jest posiadanie niezawodnego samochodu. Rozumiemy, że szukacie u innych członków forum więcej informacji na temat tych problemów. Jeśli jednak zdecydujecie się na dalsze sprawdzenie tych kwestii przez dealera, z przyjemnością zaoferujemy naszą dodatkową pomoc. Zachęcamy do wysłania nam prywatnej wiadomości z numerem VIN, jeśli jesteście tym zainteresowani.

Julie
Dodge Social Care Specialist
 
#9 ·
Nie mogę nawet zmusić mojego do ponownego uczenia się przez jakikolwiek okres czasu. Zastanawiam się, czy moduł sterowania/przełącznika powinien zostać w tym momencie wymieniony, czy też wyczyszczenie kodu miałoby jakieś korzyści.
Prawdopodobnie wyczyść kody (lub zobacz, jakie kody są obecne) - może to być moduł sterujący.System okienny wykorzystuje czujniki Halla do określenia ruchu szyby (po ustawieniu procedury uczenia) i zlicza obroty, aby określić, kiedy szyba znajduje się na końcu ruchu.-Istnieje również wykrywanie przetężenia, aby tymczasowo odciąć zasilanie, jeśli szyba się zacina / jest na końcu ruchu.Jeśli przesuniesz szybę do końca ruchu (drzwi zamknięte) i przytrzymasz przełącznik [dwie sekundy], usłyszysz ciche kliknięcie przekaźnika, gdy włączy się przekaźnik przetężeniowy.To proces eliminacji, aby ustalić, który element ulega awarii:> moduł sterowania oknem> zespół przełącznika sterowania oknem> zatrzask drzwi / inteligentny przełącznik szyby (są integralne - wymieniane jako zespół)> silnik podnośnika szyby> regulator szyby (jeśli się zacina)
 
#11 ·
Kilka razy ponownie skalibrowałem okno w moim SXT z 2012 roku, przytrzymując przycisk przez 10 sekund, a następnie w górę przez 10 sekund. Potem moje "inteligentne" okno stało się głupie i cały czas opadało i podnosiło się przez całą noc, rozładowując akumulator. Wymieniłem zatrzask drzwi, co rozwiązało problem, ale dealer musiał wyregulować zewnętrzną klamkę, ponieważ trzeba było ją podnieść obiema rękami, aby otworzyć drzwi. Próbowałem to wyregulować, otwierając panel drzwi, ale nie mogłem tego rozgryźć. Teraz moje okno w ogóle nie działa, myślę, że okablowanie zostało pociągnięte zbyt mocno podczas otwierania drzwi. Inną możliwością mogą być przełączniki. Czy ktoś inny wymieniał przełączniki? Nie chcę kupować przełączników, jeśli rzadko są uszkodzone. Dzięki
 
#12 · (Edited)
Kilka razy skalibrowałem ponownie okno w moim SXT z 2012 roku, przytrzymując przycisk przez 10 sekund, a następnie w górę przez 10 sekund. Potem moje "inteligentne" okno stało się głupie i cały czas opadało i podnosiło się przez całą noc, rozładowując akumulator. Wymieniłem zatrzask drzwi, co rozwiązało problem, ale dealer musiał wyregulować zewnętrzną klamkę, ponieważ trzeba było ją podnieść obiema rękami, aby otworzyć drzwi. Próbowałem to wyregulować, otwierając panel drzwi, ale nie mogłem tego rozgryźć. Teraz moje okno w ogóle nie działa, myślę, że okablowanie zostało pociągnięte zbyt mocno podczas otwierania drzwi. Inną możliwością mogą być przełączniki. Czy ktoś inny wymienił przełączniki? Nie chcę kupować przełączników, jeśli rzadko są uszkodzone. Dzięki
W każdych drzwiach znajduje się moduł sterowania oknem, przełącznik okna, inteligentne szkło (w mechanizmie zatrzasku) i klamka drzwi bezkluczykowego dostępu. Moduł sterowania nadwoziem musi zostać przeskanowany w poszukiwaniu kodów/błędów, aby zawęzić, który komponent nie działa prawidłowo.
 
#14 · (Edited by Moderator)
Wszyscy właściciele chally, ta sprawa z oknem została wycofana tylko dla challys z Kanady z 2011 roku. Ale Chrysler odmawia dostrzeżenia, że jest to problem z lat 2010-2015, 16. Jeśli się nie zbierzemy i nie złożymy skargi do Dodge, nie zamierzają oni wymieniać tego, co celowo zrobili. Nadal używali tych samych części, jestem tego pewien, powiedział jeden z właścicieli chally, który miał chally z 2014 roku. Chciałbym rozpocząć petycję zbierającą e-maile w sprawie problemu, aby przedstawić je Dodge. Problem ten powoduje nie tylko rozładowanie akumulatora, ale także inne problemy, takie jak osłabienie akumulatora, co powoduje przegrzanie alternatora, co powoduje nieprawidłowe działanie czujników w samochodzie, ponieważ jeśli akumulator nie działa prawidłowo, czujniki mogą być nieprawidłowe, powodując przedwczesne kody, a następnie ostatecznie części, takie jak pompa paliwa, które przeciążają skrzynię biegów i przedwcześnie redukują biegi, ponieważ czujniki prędkości nie działają tak, jak powinny. Miałem z tym do czynienia przez prawie 2 lata, odkąd kupiłem mojego challengera 2013 r/t w grudniu 2018 roku przy przebiegu 27.+++ mil w ciągu pierwszych 30 dni, powiedziałem napleton dodge z wpbch, fl, że zapalają się kontrolki abs i antiskid, okno podnosiło się i opadało, gdy pojazd był wyłączony, mój akumulator się rozładował, moje tarcze piszczały, ale to zupełnie inny problem, jaki ma dodge z challys i chargerami r/t. Tak czy inaczej, powiedzieli, że to tylko reset czujnika, zresetowali mój samochód i powiedzieli, że jest naprawiony, tarcze, wymienili tylne hamulce i nadal piszczały, znowu zupełnie inny problem. Ale czujniki prędkości włączały się i wyłączały przez jakiś czas, mówiąc, że to normalne dla wieku samochodów, że są w porządku, a nie były. Skrzynia biegów z powodu problemów z czujnikami i ciągłego problemu z oknem, które rozładowuje akumulator i powoduje przedwczesną redukcję biegów, kiedy myślałem, że to normalne, ponieważ powiedziano mi, że to mocny silnik, będzie miał trudniejszą redukcję biegów, normalne silniki musiały zostać wymienione przy przebiegu 42 000 mil, pompa paliwa była przeciążona, ponieważ czujniki nie działały i wysadziła 2 pompy paliwa, jedną w drodze, a drugą, gdy mój mechanik, któremu ufam swoim życiem i którego znam od jakiegoś czasu, zanim został moim mechanikiem, założył nową i z powodu zwarcia spowodowanego ciągłym rozładowywaniem akumulatora, musiała zostać wymieniona, a on wytropił zwarcie, które zostało spowodowane przez czujniki prędkości, ponieważ akumulator spowodował ich zwarcie z powodu okna, które ciągle się podnosiło i opadało, aż w końcu znalazłem sposób, aby im na to zapobiec, wyjmując bezpiecznik i wkładając go w gniazdo manekina, gdzie powinien był być bezpiecznik szyberdachu i muszę to robić za każdym razem, gdy wsiadam i wysiadam z samochodu, jeśli zostawiam go zaparkowanego. Teraz nie mówię, walczcie o to wszystko. Chociaż dodge powinien być odpowiedzialny za efekt domina, powinni wziąć odpowiedzialność za problem z oknem, bez względu na to, kto go ma i w którym roku. Musimy mieć dość firm i korporacji produkujących rzeczy, które psują się chwilę po ich zakupie. Mogą produkować swoje produkty tak, aby wytrzymały dobre 10 lat, to absolutnie możliwe... W każdym razie, to wszystko, co ktoś chce, aby chrysler dodge jeep był odpowiedzialny za swoje działania. Proszę, napisz do mnie e-mail z problemem z oknem i innymi rzeczami, które Twoim zdaniem mogły spowodować problem z oknem na adres

Tinas.Challenger.13@gmail.Com

Dziękuję

Tina Monroig
 
#16 ·
Tina, Twój post może pozostać, ale przekonwertowałem go na zwykły tekst. Proszę, nie publikuj ponownie wielkimi literami, ponieważ wszystkie nowe posty zostaną usunięte. Proszę również nie publikować tego samego posta w kilku wątkach/forach.

Facet
 
#18 ·
Czy wiesz coś o historii samochodu, jeśli w ogóle? Coś z rynku wtórnego, elektronika, kradzież itp.? Masz kilka różnych kodów DTC. Można je wszystkie wytłumaczyć problemem z napięciem, wiem, że mówiłeś, że jest w pełni naładowany...

Drzwi pasażera mogą mieć uszkodzony zespół zatrzasku. Czujnik drzwi może wyjaśnić kod DTC zapadki i opuszczanie i podnoszenie szyby. Czasami przełącznik jest dostępny osobno, ale ludzie zwykle nie mają kodu DTC zapadki. Cały zatrzask prawdopodobnie rozwiązałby oba problemy


Masz kilka błędów komunikacji/CANBUS, a częstym może być moduł HVAC. W instrukcji online Chilton jest trochę rozwiązywania problemów, ale nie wszystkie kody DTC się tam pojawiają


Wyszukiwanie wyprowadzeń Mopar Pin Out


Powodzenia

A Guy
 
#19 ·
Czy jesteś świadomy historii samochodu, jeśli w ogóle? Coś z rynku wtórnego, elektronika, kradzież itp.? Masz kilka różnych kodów DTC. Wszystkie mogą być wyjaśnione przez problem z napięciem, wiem, że powiedziałeś w pełni naładowany...

Drzwi pasażera mogą mieć uszkodzony zespół zamka. Czujnik drzwi może wyjaśnić kod DTC zapadki oraz podnoszenie i opuszczanie szyby. Czasami przełącznik jest dostępny osobno, ale ludzie zwykle nie mają kodu DTC zapadki. Cały zamek prawdopodobnie rozwiązałby oba problemy


Masz kilka błędów komunikacji/CANBUS, a częstym może być moduł HVAC. Istnieje kilka rozwiązań problemów w instrukcji online Chilton, ale nie wszystkie kody DTC się tam pojawiają


Wyszukiwanie wyprowadzeń Mopar Pin Out


Powodzenia

A Guy
Kod DTC U0184 pojawia się również w centralnej bramce TIPM i węźle Cabin Comp. Brak innych kodów błędów.