Hoi! Ik heb onlangs een 2020 Dodge Challenger R/T gekocht. Ik ben 19, dus dat is de hoogste afwerkingsoptie die ik me kon veroorloven. Ik weet natuurlijk dat de 6.4L V8 beter is dan de 5.7L die ik heb gekocht. De 6.4L heeft uiteraard betere pk- en koppelcijfers, maar wat zijn de verschillen in de constructie van de twee motoren? Heeft de 5.7L gietijzeren koppen en de 6.4 aluminium koppen? Wat zijn de nokkenasspecificaties? Compressieverhouding? Ik vraag het omdat ik uiteindelijk met mijn budget de 5.7L wil gaan upgraden om hopelijk een standaard 6.4L en mogelijk zelfs een 6.4L met een paar basismods ver te overtreffen. Ik kan online geen directe vergelijkingen vinden, dus het zou geweldig zijn als iemand me kon helpen!
(Disclaimer: hieronder staat alleen mijn mening. Eens of oneens naar believen)
Klinkt alsof je spijt hebt van je aankoop. Dat zou je niet moeten hebben. Challenger R/T met 5.7L HEMI is een geweldige auto zoals hij is.
Mijn eerste advies is om er een tijdje mee te rijden, misschien vind je dat hij genoeg vermogen heeft. Zelfs als je hem sneller kunt maken dan een Scat Pack, zullen er ALTIJD snellere auto's zijn. Nadat je een SP hebt verslagen, wil je sneller zijn dan een HC.
Als je niet het geld had om een SP (Scat Pack) te kopen, is de harde realiteit dat je waarschijnlijk niet het geld zult hebben om je auto zo snel te maken als een SP. De goedkoopste manier om vermogen toe te voegen is Super Charger (of NOS). Als je er niet mee racet, is het waarschijnlijk de tijd en het geld niet waard, en op een bepaald vermogensniveau moet je ook de achterkant gaan verstevigen, dus we hebben het niet alleen over motormods. Als je niet racet en het gewoon voor de lol en spanning doet, is dat helemaal oké in mijn ogen.
Als je wilt modden, laat je dan door niemand ontmoedigen. Mod weg. Ik vind modden leuk, ik word er zelf in meegesleurd. Maar tenzij je een monteur bent of het zelf kunt doen, is het niet goedkoop om een MOPAR te modden.
Als je wilt modden, raad ik je aan om de SP niet als maatstaf te gebruiken. Probeer niet de specificaties van de 6.4L te evenaren. Probeer gewoon zoveel mogelijk vermogen uit de 5.7 te persen als je portemonnee toelaat. Er zijn een paar verdomd snelle gemodificeerde RT's. Mijn aanbeveling is om hem te voorzien van een SC als je een budget hebt. Ik begrijp echter volledig dat je een N/A-auto wilt. Ik geef er zelf de voorkeur aan boven FI. (Ik heb SC- en TC-auto's gehad en heb ze, ik geef veel meer de voorkeur aan N/A).
Je eerste mod (IMO) moeten betere banden zijn (soms betekent dat ook nieuwe wielen). ALLE HEMI-auto's hebben last van een gebrek aan tractie bij de lancering. Ik heb de wielen geĂĽpgraded en 315's achterop gezet (ik heb trouwens een SP). Dag en nacht verschil. Ik reed 4,8 seconden 0-60 met standaard wielen. Nu is mijn gemiddelde 4,3 seconden met een 4,2 als mijn beste. Lijkt misschien niet veel op papier, maar het is een paar autolengtes @ 60 mph. Ik moest er wel $3.000 voor uitgeven. (Nieuwe wielen nodig voor de bredere achterbanden).
Misschien niet het antwoord waar je naar op zoek was, maar een paar dingen om over na te denken.
Oh, en alle zeurpieten die erop staan dat de 6.4L- en 5.7L-motoren bolt-ons niet goed verdragen,... Nou, ze hebben ongelijk gekregen. De sleutel is dat je een tune nodig hebt om de mods volledig te benutten.